Senaste nytt

Diskussion om att få sina status förmåner

Fråga: varför skall det vara så svårt för CCs att hålla reda på alla statuspax och ge dem den cred de skall ha?
Som det är nu är hela systemet urholkat.
Det är ju till syvende och sist "ni" som exekverar hela set upen ombord?
 

bossefin

Medlem
Exakt vilken "cred" ska olika passagerare ha?
'
Det kan nog vara olika för olika pax vad man anser (vilket många trådar på BC kan vittna om). Det jag tycker är att man ska ha den cred som utlovas. Själv tillhör jag skaran pro-SAS här på BC men ser även bristerna. Det främsta problemet är när de förmåner vi som EBD (eller EBG) utlovas inte levereras. Att behöva förklara att jag som EBD inte ska betala för dryck, att prio-boarding inte funkar etc är inte ok, liksom att om jag flyger Plus inte får välja Polar-rulle för "den ska säljas i Go" är heller inte ok om budskapet är att jag får välja fritt från Café-vagnen. Så det hela handlar egentligen bara om kommunikation - inget annat! Funkar ofta enligt mig men det räcker med en gång där det inte gör det för att rasera många bra upplevelser.
 

Storsteffe

Medlem
Fråga: varför skall det vara så svårt för CCs att hålla reda på alla statuspax och ge dem den cred de skall ha?
Som det är nu är hela systemet urholkat.
Det är ju till syvende och sist "ni" som exekverar hela set upen ombord?
Problemet är i grunden att det finns för många statuspax helt enkelt och då blir det svårt, ibland är ju halva planet fullt av statuspax.
 

Kajsan

Medlem
Problemet är i grunden att det finns för många statuspax helt enkelt och då blir det svårt, ibland är ju halva planet fullt av statuspax.
För något år sedan angavs att ca 2% var EBG av EB-konton. Kommer inte ihåg källan. Med den mängden borde antalet per flight inte ge halvfullt plan.
 

Ricci

Medlem
'Problemet' är att statushållare per definition reser mycket mer än andra, och därför är antalet status håller i procent av medlemmar inte en bra indikation att använda.
Hörde från en Purser (för en månad sedan) att EBD nu var uppe i 27K dvs som EBG var för runt 10 år sedan....
Lite trist att EBG/EBD snart följer med ett "Cornflakespaket".........hoppas på en ändring i EB 3.0....
 

Johan67

Medlem
...för tillfället är större fokus på att kontrollera efterlevnaden på regler för antal och storlek på handbaggage, eftersom detta kraftigt påverkar punktligheten negativt.

Kan säkert vara så, men då har man inte lyckats särskilt väl. Jag har under de senaste 12 månaderna gjort fler än 200 flygningar till Oslo med byte till inrikes och tillbaka. Aldrig har någon kontrollerat handbagaget.
 
Toppen