Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

toer00

Medlem
Glöm inte Big Island !
Cool ö med extra allt, lavafält, gröna dalar, stränder och fantastiskt kaffe...

Vi har nu förflyttat oss till Mauna Lani Bay Hotel & Bungalows längs Kohala Coast, 35 km norr om flygplatsen längs kusten. Riktigt sjysst ställe som faktiskt slår Fairmont i Wailea (Maui) inte lika många bullriga amerikanska barnfamiljer...

18309e4fff0cbd4f0ac53ef4315875e3.jpg


2dbaa93b0fee906167ca758493c9bcf7.jpg
 

Charlie D

Medlem
Fler restaurang tips i Maui och Kauai?

Kauai:

Fast food: Koloa Fish Market, Da Crack, Kauai Food Truck i Koloa/Poipu och Porkys i Waimea.

Restauranger: JO2 NC i Kapaa och Red Salt för frukost och middag i Poipu.

Kauai har numer rätt bra fast food medans restaurangerna är sådär och sällan speciellt prisvärda.

Vi äter mestadels fast food och lagar själva på Kauai och sparar restaurangupplevelserna till fastlandet.
 

Yden

Medlem
Jag vet inte om denna tråd är rätt ställe att fråga på men jag gör ett försök.
Som så många andra så har jag och min familj ett behov av sol och värme under den mörka perioden på året och vi har därför börjat snegla på Hawaii som ett möjligt alternativ.
I samband med detta så har det uppstått en del frågor som kanske någon av er andra kan svara på:

1. Är vädret överlag bra under feb-mars på öarna?
2. Är Waikiki ett bra ställe om man är ute efter en enkel och bekväm semester som ska innehålla sol och bad men även lite restauranger (inom gångavstånd) samt shopping? Har tidigare semestrat en hel del i Florida och Karibien (Aruba/Grand Cayman) och det har vi verkligen uppskattat.
(3. Om Ja på fråga 2) - Är Hilton Waikiki Village Resort ett bra alternativ eller finns det bättre inom spannet av 350-400 USD/natt?

Tacksam för alla tips.
 

jimmy_h

Medlem
Besökte Kauai och Maui (två andra öar) i augusti som jag varmt kan rekomendera istället för stressen runt Honululu. På Kauai kan jag rekomendera Hilton.
Som jag förstår är vädret (i stort sett) liknande året runt
 

RickardG

Medlem
Jag vet inte om denna tråd är rätt ställe att fråga på men jag gör ett försök.
Som så många andra så har jag och min familj ett behov av sol och värme under den mörka perioden på året och vi har därför börjat snegla på Hawaii som ett möjligt alternativ.
I samband med detta så har det uppstått en del frågor som kanske någon av er andra kan svara på:

1. Är vädret överlag bra under feb-mars på öarna?
2. Är Waikiki ett bra ställe om man är ute efter en enkel och bekväm semester som ska innehålla sol och bad men även lite restauranger (inom gångavstånd) samt shopping? Har tidigare semestrat en hel del i Florida och Karibien (Aruba/Grand Cayman) och det har vi verkligen uppskattat.
(3. Om Ja på fråga 2) - Är Hilton Waikiki Village Resort ett bra alternativ eller finns det bättre inom spannet av 350-400 USD/natt?

Tacksam för alla tips.
På första frågan vet jag inte, men jag tror man har ok väder året runt, bara lite blåsigare på vinterhalvåret. På fråga 2 är svaret Ja. På sista frågan har jag inget att jämföra med, men Hilton är STORT, det är mer som en stad än ett hotell. Det ligger också längre från de centrala delarna av Waikiki än t.ex. Sheraton. Inte dåligt på något sätt, men är shopping och att äta utanför hotellområdena viktigt är det nog bra att kolla på andra alternativ.
 

AABack2ARN

Medlem
Vädret är relativt lika oavsett när på året ni åker. Just nu är det lite lynnigare än vanligt men det kan bero på arr det var två orkaner som passerade öarna i förra veckan.

Med era önskemål så tror jag Waikiki är ett bra alternativ. Sååå långt bort från huvudområdet ligger inte Hilton (tar 10-15 minuter att gå till hjärtat av Waikiki därifrån). Däremot är Hilton - enligt mig - ett amerikanskt turistghetto där allt är lite dyrare. Dock ett väldigt väl fungerande ghetto. För de pengarna borde ni kunna hitta bättre boende i Waikiki. Nu kanske ni vill bo på Hilton av någon speciell anledning men annars skulle jag tro att Sheraton eller Trump Tower borde ligga i samma prisklass men vara bättre hotell.

I Honolulu/Waikiki klarar min sig utan bil men ni blir relativt begränsade till just det området.
 

Direktorn

Medlem
Jag vet inte om denna tråd är rätt ställe att fråga på men jag gör ett försök.
Som så många andra så har jag och min familj ett behov av sol och värme under den mörka perioden på året och vi har därför börjat snegla på Hawaii som ett möjligt alternativ.
I samband med detta så har det uppstått en del frågor som kanske någon av er andra kan svara på:

1. Är vädret överlag bra under feb-mars på öarna?
2. Är Waikiki ett bra ställe om man är ute efter en enkel och bekväm semester som ska innehålla sol och bad men även lite restauranger (inom gångavstånd) samt shopping? Har tidigare semestrat en hel del i Florida och Karibien (Aruba/Grand Cayman) och det har vi verkligen uppskattat.
(3. Om Ja på fråga 2) - Är Hilton Waikiki Village Resort ett bra alternativ eller finns det bättre inom spannet av 350-400 USD/natt?

Tacksam för alla tips.


Tyckte det var bra på Outrigger on the beach och rekommenderar varmt det hotellet. Glöm inte att hyra bil och åka upp till north shore och runt ön. Oahu har mycket naturupplevelser och ön är minst lika vacker som Maui anser jag om ni åker utanför turiststråken.
 
  • Gilla
Reactions: ejm
Toppen