Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

jerixon

Medlem
Jag har klagat denna vecka faktiskt de två ggr jag inte fått mim välkomstgåva. Dock inga direkta kompensationer.
Efter mitt snack med saöes managern på Radisson Aarhus har jag dock nu alltid Junior Suite om tillgängligt när jag bor där :)
 

johan_fbg

Medlem
Riktigt bra tråd! Jag skulle dock tycka att det vore bra om följandes lades till i mallen:

"lojalitetsstatus:"

Troligtvis så påverkas kompensationen av ens statusen inom hotellkedjan till en ganska hög grad.

Bra idé. Jag kan tyvärr inte ändra mitt första inlägg längre men ni andra som uppdaterar tråden kan ju börja lägga till detta.
 

erhel

Medlem
Öh, va?? Det här känns som det är värt att berättas.

Verkligen, vem eller vad invaderade? Space invasion?

Inser att mitt inlägg saknade lite information... I all korthet så råkade vi ut för ett försök till room invasion i vårt hotellrum mitt i natten. En grupp personer bankade hårt på vår dörr och skrev att det handlade om en nödsituation. För att göra en lång historia kort så försökte de sedan ta sig in genom dörren med våld under tiden som vi fick kontakt med security. När personerna i korridoren förstod detta så avvek de. Vi fick senare förklarat av hotellet att dessa var andra gäster på hotellet. Detta har sedan visat sig vara felaktigt då samma person som påstod detta gentemot oss har loggat en helt annan sak i deras säkerhetslogg. Där stod det att personerna direkt avvisades från hotellet.

Vi blev erbjudna frukost (som vi redan hade) som service recovery, något vi inte gick med på och ombads därför ta kontakt med GM i efterhand.

En minst sagt omskakande upplevelse, men det värsta var nog snarast hur hotellets personal hanterade situationen.
 

Homer

Medlem
När det gäller överbokning

IHG har en officiell policy, naturligtvis kan man få mer än det men det är det man han kräva.

If your reservation cannot be honored, the host hotel will provide a room at, and transportation to, another convenient and comparable hotel, and pay for telephone calls to notify family of the lodging change.
The host hotel will also pay the full cost of the first night's lodging rate, plus tax. Any advance deposit will be refunded.


IHG | Book with Us Advantage

Här är ett inofficiellt mer detaljerat dokument

IHG Brand Standards In Case Of Overbooking / Being Walked | LoyaltyLobby
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

mry

Medlem
Min Mamma bokade hotel i Fredrikshamn tidigare i höst nära Stena line terminalen för att hon skulle via en dag innan hon skulle åka vidare dagen efter. Hon hade hyrt en bil dagen efter så hon valde hotellet för att hon kom fram ganska sent. Hon kontaktade även hotellet i förväg och berättade att hon skulle komma fram ganska sent men sen när hon kom dit på kvällen så hade de inget rum till henne. De sa att de var fullbokade och att hon skulle bo på ett annat hotel en bra bit därifrån. Hotellet var dock inte villigt att betala för transport för henne till det hotellet så hon fick betala 400 kr själv för taxin dit och sen fick hon ju även betala för taxi tillbaka då hon skulle hämta upp hyrbilen bredvid hotellet. Om nu hotellet inte står för denna taxikostand är det något som man t.ex. kan få ersättning på sin försäkring eller? Det faktum att hon betalt för ett rum som kostade mer än rum på detta andra hotell hon vart hänvisad till borde väl hotellet även återbetala eller vad har ni andra för erfarenhet av detta?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Min Mamma bokade hotel i Fredrikshamn tidigare i höst nära Stena line terminalen för att hon skulle via en dag innan hon skulle åka vidare dagen efter. Hon hade hyrt en bil dagen efter så hon valde hotellet för att hon kom fram ganska sent. Hon kontaktade även hotellet i förväg och berättade att hon skulle komma fram ganska sent men sen när hon kom dit på kvällen så hade de inget rum till henne. De sa att de var fullbokade och att hon skulle bo på ett annat hotel en bra bit därifrån. Hotellet var dock inte villigt att betala för transport för henne till det hotellet så hon fick betala 400 kr själv för taxin dit och sen fick hon ju även betala för taxi tillbaka då hon skulle hämta upp hyrbilen bredvid hotellet. Om nu hotellet inte står för denna taxikostand är det något som man t.ex. kan få ersättning på sin försäkring eller? Det faktum att hon betalt för ett rum som kostade mer än rum på detta andra hotell hon vart hänvisad till borde väl hotellet även återbetala eller vad har ni andra för erfarenhet av detta?
Hotellet ska stå för alla kostnader. Vill de inte göra det så finns det förmodar jag någon dansk motsvarighet till ARN (reklamationsnämnden, inte flygplatsen)
 

Impendill

Medlem
Jag bodde på Hilton Munich City som HHD Tors - Sön.

Jag upplevde internet som otroligt långsamt och sporadiskt. Både i rummet men även i loungen , restaurangen osv. Var väldigt svårt att arbeta.

fick uppgradering men ingenting utöver det. Inget trevligt bemötande alls faktiskt.

Rummet var otroligt lyhört och då grannarna ovanför förde ett jäkla liv fram till 3 på nätterna ringde jag front desk och påtalade detta. Ingenting hände och efter 3 samtal sa jag att jag går upp själv nu. Först då blev det fart på personalen.

Varje gång någon granne spolade vatten eller i toan blev det ngt undertryck hos oss vilket gjorde att det lät och luktade från badrummet.

Ventilationen där inne fungerade ej heller.

Vi bad om sen utcheckning vilket de beviljade.
Dock när vi kom tillbaka kl 14 efter en vända på stan så kom vi varken upp i hissen eller in till vårt rum.


Påtalade ingenting till dem under vistelsen. Vad anser ni? Är det värt att framföra? Som HHD förväntar man ju sig faktiskt något utöver det vanliga.
 
Toppen