Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

Ok, bra här är alltså,
- undvika BA pga bränslekostnad vid award flights
- köra två konton och boka en enkelresa / konto


Vi ska till asien i vinter och har fö. en kass LH bokning som jag nu funderar på att boka av för att köra en go resa med AA baserad poängbas.

Vi är dock två pers och behöver åka hem runt 10e jan.

Frågor:
Två PAX i jan hem från asien, problem att få loss award på den?
Vilket bolag i one world rekommenderas för BKK, SIN eller KUL?

Tänker mig att man satsar på C men det är det görbart med F är såklart det goare. Men två PAX F asien 10 jan känns svårt.
 

Dr. Miles

Expert
Vi ska till asien i vinter och har fö. en kass LH bokning som jag nu funderar på att boka av för att köra en go resa med AA baserad poängbas.

Vi är dock två pers och behöver åka hem runt 10e jan.

Frågor:
Två PAX i jan hem från asien, problem att få loss award på den?
Vilket bolag i one world rekommenderas för BKK, SIN eller KUL?

Du behöber 52,500 AAdvantage miles per enkel per person för resa mellan Europa och Sydost Asien(Asia Zone 2).

Se tabellen nedan:
OAAwardChart0909.gif


Du kan endast köpa 40,000 AAdvantage miles per konto per år. Så om du inte krånglar till(köp->tranfer till varandras konto), går det inte.

AAdvantage skrev:

Om du tänker att undvika British Airways för bränsletillägg skäl, Cathay och Qantas har bra Business class produkt.
Här kan du läsa Martins reportage om Cathay Pacifics Business class produkt.

Tänker mig att man satsar på C men det är det görbart med F är såklart det goare. Men två PAX F asien 10 jan känns svårt.
Två First class award på en och samma flight är alltid svårt oavsett vilket flygbolag än är.
 

henrik l

Medlem
AAdvantage: Buy Miles Special Offer: 20% Discount

Köp senast: 2011-04-30.

För 890 USD inkl. skatter(ca 5 500 SEK) kan du köpa 40 000 AAdvantage miles.
40 000 miles är tillräckligt för en enkel resa i BA First class mellan Europa och Indien. Viklet burkar kosta ca 37 000 SEK per enkel resa.

Se AAdvantage award chart nedan.
OAAwardChart0909.gif


Om du har två AAdvantage konto, du kan flyga Europe - Indien t/r i BA First class för 11 000 SEK + skatter. Jag kallar den great deal!

Man kan resa som Concord.:cool:

Jag har en fundering om hur lätt det är att boka en bonusresa med AA-miles med t ex CX. Någon som har erfarenheter? Enligt diskussionerna på Flyertalk verkar det kärvt med tillgång, åtmistome ur ett USA-perspektiv.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har en fundering om hur lätt det är att boka en bonusresa med AA-miles med t ex CX. Någon som har erfarenheter? Enligt diskussionerna på Flyertalk verkar det kärvt med tillgång, åtmistome ur ett USA-perspektiv.

Jag har flugit med Cathay Pacific i Business class några gånger med AAdvantage miles. Jag har inte upplevt att de har sämre tillgängligheten än andra oneworld flygbolag mellan Europa - Hong kong. Dock det är alltid lättare att hitta F award plat på Amsterdam - Hong Kong linjen än London - Hong Kong linjen, trots att Cathay har 4 flighter per dag mellan London - Honbg Kong.

Men vid vissa årstider kan tillgängligheten självklart variera, speciellt vid kinesiskt nyår.
 

Dr. Miles

Expert
Nu är en annan kampnaj i gång.
Få upp till 20.000 bonus miles när du köper AAdvantage miles.

Buy Airline Miles | Gift And Share Frequent Flyer Miles | AA.com

American Airlined AAdvantage skrev:
Special Offer: Give Yourself the Gift of Travel Plus Earn up to 20,000 Bonus Miles!

Between now and December 31, 2011, when you buy the AAdvantage® miles you need to book your travel now, you’ll earn a special bonus — for every 6,000 miles you purchase, you’ll earn 2,000 bonus miles, up to 20,000 bonus miles! And for the month of December only, you can purchase up to 60,000 miles per account per calendar year. Go ahead — give yourself the gift of travel this holiday! 1

FYI, om du köper 46.000 miles får du 14.000 miles extra = totalt 60.000 miles. Vilket räcker till t ex:
  • Europa - Oceanien enkelresa i Business class.
  • Europa - Indien T/R i Business class

Köp av 46.000 miles (+14.000 miles bonus) kostar ca 1.390 USD. Ca 9.500 SEK.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Det står två ** vid Hawaiian airlines uppe till vänster, men ingenstans i resten av texten hittar jag två ** :confused:
 

Dr. Miles

Expert
Nu har de förlängt kampnajen.
Få upp till 15.000 bonus miles när du köper AAdvantage miles.

Buy Airline Miles | Gift And Share Frequent Flyer Miles | AA.com

AAdvantage - Buy miles skrev:
Special Offer Extended: The More You Buy, The More You Earn!
Between now and February 29, 2012, when you buy the AAdvantage® miles you need to book your travel now, you’ll earn up to 15,000 bonus miles. Bonuses start at mileage purchases of just 2,000 miles!
 
Toppen