Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Siljevm

Medlem
Tidigare varit rektor och projektledare inom förskolans värld. Hoppade av hela den karusellen och studerar nu till Inredningsarkitekt/informationsdesign. :) Mannen (som är ofrivillig indirekt medlem här) jobbar som läkare och har eget företag bredvid, som sysslar med produktutveckling inom 3D medtec.

Kommer från Oslo, och har bott i Berlin, Göteborg och nu 1,5 timme utanför Stockholm - men här ska vi inte bo efter skolan. Då ska vi stadga oss antingen i Stockholm, Malmö eller Frankfurt (vi har familj där). Vi lutar än så länge på Malmö pga värmare väder och bostadspriserna!

Resar inte så himla ofta för att tiden inte räcker till.
 

rsimon

Medlem
Hej alla,
Har varit medlem ett tag och både läser och skriver inlägg så det kan vara rimligt att skriva en vers här.

Jag är 33 år och arbetar som informatör/webbredaktör/presstalesperson för en statlig myndighet som har som uppdraget att beivra brott samt föra statens talan i brottmål. Arbetet ger inte fantastiskt många resor, men det gör i gengäld mina intressen.

Har ett svårt intresse för klassisk musik och opera och reser mycket för att uppleva de bästa konserterna, i år har jag t.ex. gjort resor till Zürich, Berlin, Chicago, Rheingau, Luzern och Köpenhamn. Bokat i höst är Helsingfors, Berlin, och Paris. En del resor blir det, reser oftast i SAS Plus.

Det är mycket lärande och inspirerande att läsa här på forumet om allt från de bästa kreditkorten, till reseberättelser och tips om såväl flyg- och hotellpoäng samt flygbiljetter. I mars nästa år gör jag min första resa i F tack vare tipset om Swiss ex London.
 

jerixon

Medlem
Kan vara dags att uppdatera lite!
Johan heter jag varje fall, 34 år och bor i Linköping som de flesta kanske vet ;)
Har alltid jobbat med försäljning och idag
med försäljning i livsmedelsbranschen (choklad).
Kontor nu mer hemma och lite mindre arbetsområde.
Tidigare flög jag nog 120 segment om året främst Skyteam, men nu blir det kanske 50 i tjänsten och 30-tal privat per år och mest Star Alliance.
Tappat mitt Platinum efter 6år med KLM och nöjer mig nu mer med SAS guldkort.
Resmönstret utgår oftast från Linköping och tar mig någon stans i Norden, alt HQ i Belgien.

Privat nu mer fokus på business long haul och inom europa blir det faktiskt mkt low cost.
Främsta long haul blir till USA för att hälsa på vänner sedan tiden jag bodde där.
Hotellnätterna är någon stans runt 100-talet per år och det blir ganska mkt resor i bil när vädret tilllåter.
Statuskort har jag alldeles för många (BC skada)

I övrigt en riktigt sportnörd som spelat tävlingsgolf på hög amatörnivå och älskar NFL, NBA och att träna på gymmet och i löpspåret själv :)
Rolig grej kan ju vara att jag samlar på sneakers och älskar klockor!

Ska försöka joina någon träff snart, men har varje fall bokat in mig på lounge teäffen i London i November!

Hoppas vi ses på någon flygplats eller bar framöver!
// Johan

Tjenare!

Johan Erixon heter jag.
Jobbar med försäljning utav tissue och mjukpapper world wide.
Mestadels reser jag inom Europa och det brukar bli ett par gånger i månaden varje fall.

Privat blir det 5-12 veckor om året utomlands (2 längre resor och en hel del weekends).

MVH,
Johan
 

Joggi

Medlem
Hej! 32-årig man boendes i Stockholm med fru och en son på fyra månader. Arbetar som IT-konsult på ett globalt företag och sysslar mest med ERP-system (SAP) för Retailföretag. Reser väldigt mycket i omgångar, jobbade ett tag i Kanada och fick då ihop ett EBG och Marriott Platinum. Har numera halkat ner till EBS men det är helt okej, roligare att vara hemma med familjen än att försöka behålla EBG. Blir lite småresor inom Sverige, Europa och Indien. Tacksam för allt jag har lärt mig på det här forumet och försöker just nu hur ska optimera mina 300K poäng jag har sparat ihop på Eurobonuskontot för en framtida resa i First Class :)
 
45-årig mann, bosatt i Malmö, jobbar i Köpenhamn och kommer från Norge. Jobbar som treasury manager på Scandlines. Jobb-reser regelmessigt till Hamburg, Berlin, Frankfurt, Paris och främst till London. Privat-resorna lite roligare nu när barnen är lite äldre och vi inte "behöver" välja charter semestrar längre. EBD, 1 till 2 årliga amex 2-for-1 lottar som vi skal börja utnyttja bättre än innan.
 

blobloblo

Medlem
Hej! Tänkte att det var dags att presentera sig. 28 årig man som befinner sig i slutet av sin ekonomiutbildning i Lund, där jag bor med sambo. Mitt resmönster är uteslutande privat så kommer därför inte upp till EBG. Som tur är har sambon EBG så vi klarar oss. Gjorde min first first i augusti tack vare all hjälp, tips och trix man fått här på forumet. Stort tack! Kommer upp i 2 stycken 2-4-1 / år och hoppas sambon vill avverka flera semesterdagar på att resa mer :(
 

Bufflot

Ny medlem
Hej,

Är 31 år och jobbar som sjöman inom oljesektorn. Flyger regelbundet varje månad till olika platser i världen sedan 2011. Dock har jag aldrig klarat att komma upp i EBG eller något annat än silverkort eftersom kontinuiteten med ett sällskap har saknats samt att på senare tid har det dragits ner och således flyger jag mestadels Economy Low.
Den rutten som jag just nu trafikerar är GOT-CDG-MEX-CME retur CME-HOU-FRA-GOT var 5:e vecka.
2017 är året då jag har som målsättning att med hjälp av detta forum fixa ett eller kanske två guldkort! :)
 

palmen

Moderator
Hej,

Är 31 år och jobbar som sjöman inom oljesektorn. Flyger regelbundet varje månad till olika platser i världen sedan 2011. Dock har jag aldrig klarat att komma upp i EBG eller något annat än silverkort eftersom kontinuiteten med ett sällskap har saknats samt att på senare tid har det dragits ner och således flyger jag mestadels Economy Low.
Den rutten som jag just nu trafikerar är GOT-CDG-MEX-CME retur CME-HOU-FRA-GOT var 5:e vecka.
2017 är året då jag har som målsättning att med hjälp av detta forum fixa ett eller kanske två guldkort! :)
Starta gärna en separat tråd med info om hur du resor och vilka bolag som flyger varje flight i ditt exempel så ska vi nog kunna hjälpa dig att komma upp i 2 guldkort (antar att det är SkyTeam och Star Alliance som gäller här)
 

Bufflot

Ny medlem
Tack för tipset! Det skall jag göra. Ska jag starta en separat tråd i varje subforum under flygbolag? Eller samla ihop allt i en tråd?
 
Toppen