Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Thornado

Medlem
Trodde dom gällde för business, plus, gold och eurobonus silver?

Nja, åtminstone om man tittar på skyltningen så görs det skillnad på Business/Plus (som även EBS får använda även om jag inte vet om det står skyltat) och Guld/First Class. Huruvida det sen görs någon skillnad i praktiken låter jag vara osagt, men jag gissar att det är stor sannolikhet att en person som reser i Business inte blir bortkörd om denne går till Guld/First-disken.
 

palmen

Moderator
Nja, åtminstone om man tittar på skyltningen så görs det skillnad på Business/Plus (som även EBS får använda även om jag inte vet om det står skyltat) och Guld/First Class. Huruvida det sen görs någon skillnad i praktiken låter jag vara osagt, men jag gissar att det är stor sannolikhet att en person som reser i Business inte blir bortkörd om denne går till Guld/First-disken.
Så är det säkert, aldrig reflekterat över det utan har alltid tagit första bästa som var ledig innan man själv hade ett guldkort och harvade runt på plusbiljetter.
 

olo

Medlem
Nja, åtminstone om man tittar på skyltningen så görs det skillnad på Business/Plus (som även EBS får använda även om jag inte vet om det står skyltat) och Guld/First Class. Huruvida det sen görs någon skillnad i praktiken låter jag vara osagt, men jag gissar att det är stor sannolikhet att en person som reser i Business inte blir bortkörd om denne går till Guld/First-disken.
Flyger man Lufthansa i Business är det en mycket bra uppdelning, då kön till Business oftast är mycket kortare än den till First/Gold. Som *G verkar vilja att stå i First-kön överväga att köa en kortare tid.
 

JohanA

Medlem
Flyger man Lufthansa i Business är det en mycket bra uppdelning, då kön till Business oftast är mycket kortare än den till First/Gold. Som *G verkar vilja att stå i First-kön överväga att köa en kortare tid.
Nu är det faktiskt så att Lufthansas skyltar vid ingången till fållorna före incheckningsdiskarna vanligtvis enbart visar *G-logotype vid First Class skylten men inte vid Business class skylten. Med andra ord så är det säkert många *G-kortinnehavare som inte vet alla regler utan bara går dit de ser *G-logotype.
 
Toppen