Senaste nytt

Flyga med sex bärbara datorer i handbagaget till Oslo

johanolsson

Medlem
Reser till Oslo på tisdag och behöver ta med mig sex bärbara datorer till och från Oslo, detta för jobbets räkning. Flyger med SAS från ARN till OSL.

Tror ni att det blir problem? Någon som har erfarenhet av detta? Tullproblem? Tanken har slagit mig att checka in, men varenda varningsklocka i huvudet tjuter så fort jag tänkt i mer än 3 sekunder.

Tips?
 

joemume

Medlem
Ja 8 kg är det ju inte.... :) Checka in laddarna till datorerna och ta en carry-on som är lite i största laget så borde det gå. Jag skulle dock vilja filma sekvensen när du går genom säkerhetskontrollen på ARN T5... :cool:
 

Johannes

Medlem
Det lär ju väga förmycket som handbagage, checka in det är inga problem....Checkar ofta in datorn i bagaget, paxka det bara i en vanlig väska
 

johanolsson

Medlem
Det får bli handbagage, visst är det >8kg, men det får gå.

Ja 8 kg är det ju inte.... :) Checka in laddarna till datorerna och ta en carry-on som är lite i största laget så borde det gå. Jag skulle dock vilja filma sekvensen när du går genom säkerhetskontrollen på ARN T5... :cool:

Då gör vi så här,

HÄRMED INBJUDS ALLA PÅ BUSINESSCLASS.SE IN TILL EVENTET -

Johan Olsson retar upp en hel säkerhetskontroll

Den 21:a maj, ca 11:45 kommer jag, Johan Olsson, att befinna mig vid säkerhetskontrollen på ARN T5. Jag kommer, som alltid, att bära kostym och fluga. Vid detta klockslag börjar uppackningen av mina sex (6) bärbara datorer.

Den BusinessClass.se-medlem som befinner sig på plats har min tillåtelse att filma, ta foton, och skrika hejaramsor medan jag gör detta. Efteråt kommer jag behöva något att dricka, ni är då välkomna att följa med på detta. Sedan hoppar jag ombord flight SK861.

Skulle det vara fler än fem stycken som dyker upp lovar jag att under denna tid ta emot önskemål på sånger, som kommer att sjungas alltmedans detta går av stapeln.


Hjärtligt välkomna!
 
Last edited:
Toppen