Senaste nytt

Eurobonus Gold/Diamond - erfarenheter vid flyg med partners

ulagun

Medlem
Under alla år som EBG så ytterst få tillfällen med uppgradering. Hade även Senator och det verkade som att Senstor hade högre status inom Alliansen.
Dessutom med alla uppgraderingsmöjligheter med Miles/poäng cash mm som tillkommit på senare tid känns det som att "spontanuppgraderingar "vid gate snart är ett minne blott.
Förr var det lite spännande om de skulle ropa ut " Mrs andMrs Ulagun please contact the gate". Då var det oftast uppgradering på G.
 
Inte märkt något större. En gång inom EU (GOT-FRA) på Lufthansa fick pursern för sig att ha stenkoll, och när han kom till min rad, nr 12, frågar han direkt: "Was möchten Sie, Herr Bernskiöld". Och sedan följde snygg service resten av flighten. Lite extra påfyllningar av kaffe, gjort på ett diskret men mycket snyggt sätt. Gjorde en vanlig flight (dock låg beläggning) ytterst speciell.

Det är faktiskt den typ av recognition som gör mig mest nöjd. Diskret och trevligt som gör min dag lite trevligare. Behöver inte vara något extravagant, eller ens upgrade. Det här räckte väldigt långt.
 

Jan Rogell

Ny medlem
Från TAP har jag bra erfarenheter, både från lounge och genom att bli uppgraderad vid några tillfällen från Funchal till Lissabon och Lissabon till Stockholm, fast aldrig åt andra hållet. /janne
 

JohanA

Medlem
ToR FRA-JFK i somras med Lufthansa i Eco. Var EBG vid tillfället, och vid bägge boardingarna pep det till och jag fick OPUP/CU till business. Så LH verkade iaf uppskatta status vid de tillfällena.
Lufthansa har inte CU så det var opup. Eftersom Lufthansa numera likställer alla *G så kan man lika gärna skita i SEN nästan...
 
Toppen