Senaste nytt

Sämsta flygbolaget ni åkt med!

Aeroflot 2003 Moskva - Bangkok i ekonomi. På den tiden var det fortfarande läskigt med mobiltelefoner ombord på plan. Givetvis förbjudet att använda, ryssarna struntade fullkomligt i det. Rökförbudet struntade det också fullkomligt i. Fri sprit vilket innebar att de (i regel riktigt feta) ryska männen brölade som f*n och deras ryska white-trash-blonderade fruar i stilettklackat skrek i falsett och föll omkring i gångarna. Flygvärdinnorna/Stewards fick United att verka ha en ung personal, såg ut som kulstöterskor, talade noll engelska och hade lika mycket servicevilja som en blåmussla. De som sov väcktes bryskt, fick sitt tray table hårt slängd i knäet och brickan med maten kastad ovanpå det.

Till Aeroflots försvar flög jag med dem fem år senare long haul, tror beslutet att ta bort gratis sprit i ekonomi ledde till en enorm höjning av resekvalitet, för då var de ungefär som vilket annat bolag som helst.
 

NotRyan

Medlem
Aeroflot 2003 Moskva - Bangkok i ekonomi. På den tiden var det fortfarande läskigt med mobiltelefoner ombord på plan. Givetvis förbjudet att använda, ryssarna struntade fullkomligt i det. Rökförbudet struntade det också fullkomligt i. Fri sprit vilket innebar att de (i regel riktigt feta) ryska männen brölade som f*n och deras ryska white-trash-blonderade fruar i stilettklackat skrek i falsett och föll omkring i gångarna. Flygvärdinnorna/Stewards fick United att verka ha en ung personal, såg ut som kulstöterskor, talade noll engelska och hade lika mycket servicevilja som en blåmussla. De som sov väcktes bryskt, fick sitt tray table hårt slängd i knäet och brickan med maten kastad ovanpå det.

Till Aeroflots försvar flög jag med dem fem år senare long haul, tror beslutet att ta bort gratis sprit i ekonomi ledde till en enorm höjning av resekvalitet, för då var de ungefär som vilket annat bolag som helst.
Hahaha. Ryska kulstöterskor är läskiga alltså...

Du gav nog en ganska bra bild av Aeroflot "in the good old days" haha...
 

fly4fun

Medlem
Malmö Aviation BMA-MMX i första raden. Troligen smalnar kabinen av något där fram för jag var placerad i mittensätet och fick inte plats på bredden. Fick inte in axlarna mellan passagerarna som satt bredvid mig. Fick sitta lite halvt vinklad åt sidan i 1 timme för att få plats. Katastrof...
 

Vaniljvodka

Medlem
1. Flög med Maersk Air till Portugal när jag var liten och minns det som en riktigt jobbig flygning där det luktade kräk på planet och var allmänt trångt och varmt.
2. Ryanairs hårda stolar.
3. Nåt charterbolag som jag glömt namnet på som flög oss till Kefalonia för snart tio år sen. En av de sista gångerna jag flög charter och det var mycket på grund av dessa skojare. Tog oss dit, men inte så mycket mer än så.
 

staff

Medlem
Kanske inte samsta flygbolag, men samsta flygupplevelse. Flog Iceland Express CPH-KEF-EWR t/r i slutet av 00-talet. Flera timmar forsenad avgang fran EWR pa hemvagen, narrowbody pa transatlantisk flygning och forvanansvart mycket fylla pa planet med folk som stod och sjong i mittgangen mitt i natten.
 

Rebel

Medlem
Aeroflot 2003 Moskva - Bangkok i ekonomi. På den tiden var det fortfarande läskigt med mobiltelefoner ombord på plan. Givetvis förbjudet att använda, ryssarna struntade fullkomligt i det. Rökförbudet struntade det också fullkomligt i. Fri sprit vilket innebar att de (i regel riktigt feta) ryska männen brölade som f*n och deras ryska white-trash-blonderade fruar i stilettklackat skrek i falsett och föll omkring i gångarna. Flygvärdinnorna/Stewards fick United att verka ha en ung personal, såg ut som kulstöterskor, talade noll engelska och hade lika mycket servicevilja som en blåmussla. De som sov väcktes bryskt, fick sitt tray table hårt slängd i knäet och brickan med maten kastad ovanpå det.

Till Aeroflots försvar flög jag med dem fem år senare long haul, tror beslutet att ta bort gratis sprit i ekonomi ledde till en enorm höjning av resekvalitet, för då var de ungefär som vilket annat bolag som helst.


Det var tider det. Jag flög i Ryssland på 90-talet. Service är inte det första man tänkte på då.

Trådskaparen skrev sämsta flygbolag och inte flygning.
Jag tycker men behöver mer än en katastrof flygning innan man nominerar ett helt bolag.

Jag tycker SAS kvalar med lätthet in.
Ofta tekniska problem med sinna gammla plan.
Visst finns det guldkorn men oftas är service ombord usel.
Man vet inte vad EBG/EBD ska få gratis. Det är sas egna regler.
Och maten i plus i Europa. Varm mat tack.
 

Valley

Medlem
Continental och en sur DC9 från New York till Miami
Tror inte det fanns en enda sak som var helt på planet, som för övrigt garanterat var ihopsatt av delar från kyrkogården i Mojaveöknen.
Absolut längst bak i planet där halvtrasig stol blandades med lukten av flygfotogen och en ljudnivå från motorerna som kunde ge en döv sin hörsel tillbaka.
Personalen var lika munter som planet i övrigt.
 

Matsson

Medlem
Pakistan international till Manila på 80-talet, ohotad etta. Delad tvåa är Icelandair i ekonomi till USA för 10 år sedan samt Malaysian mellan Sandakan och Tawau., en ren skräckupplevelse.
 
Toppen