Senaste nytt

Sämsta flygbolaget ni åkt med!

Bonden

Medlem
Mina tre sämsta:

* Vueling (slittna plan, världens långsamasaste service)
* Spainair (Nerlagt, men rysligt dåliga stolar)
* Wizzair (Hur långsam och konstig boarding som helst)
 

JacobGBG

Medlem
USA domestic med American Airlines. 3-3 configuration, kabintemperatur inställd på arktisk kyla, kvarlämnad present från föregående passagerare i spypåsen, steward som såg ut att gå och önska efter en kapning som skulel sluta med dödlig utgång.

Min signatur på Flyertalk är sedan dess "Friends don't let friends fly AA".
 

Lagerman

Medlem
* Norwegian (bojkottar sedan ett par år efter för manga förseningar och inställda plan. Gärna på fredag eftermiddag/kväll när man inte vill annat än hem till familjen).
* Vueling. Har bara flugit med dem en gang och det blir Inga fler kan jag saga! Skitigt, extremt långsam och dålig/opersonlig service, gamla kärror.
* Ryanair. Också en engångsföreteelse mest för att testa. Den närmaste liknelsen jag hittar är boskapstransport I valfritt asiatiskt land.

Sen finns flera kinesiska inrikesbolag på bubblarlistan (De små lokala). Om ni ska flyga inrikes I Kina, håll er till de mer etablerade bolagen som China Eastern, China Southern, Xiamen Airlines mfl. Känns som att de också har bättre tillgång till SLOT- tider på de större flygplatserna vilket gör att förseningarna vid den dagliga trafikstockningen I luften blir mindre kännbara.
 

Paby

Medlem
Icelandair, tveklöst. Flög dom min första USA-resa år 2000 och kommer aldrig att återvända annat än om jag behöver flyga Skandinavien-Reykjavik och det inte finns några alternativ. 3h direktflyg funkar men till USA går dom inte att använda till nåt..
 

Voyageur

Medlem
På ohotad förstaplats är Orbestair för mig! Sunkigt, avdankat portugisiskt charterbolag som jag hade nöjet att få ta en flygning med ner till spanien för X antal år sen

Riktigt dålig besättning, som får SAS danska att verka briljant. Satt på rad 1 och benutrymmet var mindre än raderna bakom. Maten var sinnessjukt dyr och snuskigt dålig och oätbar. Till svar från CC fick jag att "vi aldrig rör maten heller utan tar med egen".

Inredningen och stolen hade sett sitt och det mesta fixades tydligen med silver- och gaffatejp numera. Ah vilka minnen......
 

kungcarl

Medlem
Balkan Air mellan Stockholm och Sofia 1993 var en upplevelse! En del säten blev ofrivilligt lie-flat när man lutade sig bak i dom. Säkerhetsbälten lossnade när man skulle spänna fast dom. Sen satt man med ena halvan i handen..
 
Toppen