Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Scandic?

Storsteffe

Medlem
Sen jag blev Top så blir jag uppgraderad säkert 3 av 4 så jag har slutat boka superior ;) Det kan iofs bero på att jag bara bor på några olika hotell så även innan blev jag det rätt ofta, tror det kan underlätta när de inte längre frågar efter ens namn vid incheckningen.
 

jimZon

Medlem
Hur är det i Danmark? Min kollega som har +120 hotellnätter om året (Top floor status) hävdar att han aldrig blivit uppgraderad på Scandic i vårt grannland. Däremot ganska ofta i Sverige.
 

FF#1

Medlem
Min erfarenhet är att fråga hjälper, extra mycket på Scandic.
Har fått en massa uppgraderingar som 2:n floor genom att fråga snällt.
 
Brukar titta in här lite då och då och läsa men tänkte jag kunde skriva lite för en gångs skull. Sitter just nu och går igenom ankomstlistan för Måndag och kom att tänka på denna tråden.

Vi kan vara lite dåliga på att uppgradera ibland men jag personligen försöker så gott jag kan. Har 25 topfloor på ankomstlistan, 13 Superior room totalt på hotellet och 3 som inte är bokade ;) Inte det största hotellet precis, men detta gör ju även att vi inte kan uppgradera så mycket. Tycker ni att vi skall säga något när ni checkar typ? "tyvärr är allt slutsålt så vi kan inte uppgradera denna gången"
 
Brukar titta in här lite då och då och läsa men tänkte jag kunde skriva lite för en gångs skull. Sitter just nu och går igenom ankomstlistan för Måndag och kom att tänka på denna tråden.

Vi kan vara lite dåliga på att uppgradera ibland men jag personligen försöker så gott jag kan. Har 25 topfloor på ankomstlistan, 13 Superior room totalt på hotellet och 3 som inte är bokade ;) Inte det största hotellet precis, men detta gör ju även att vi inte kan uppgradera så mycket. Tycker ni att vi skall säga något när ni checkar typ? "tyvärr är allt slutsålt så vi kan inte uppgradera denna gången"
Ja det hade varit uppskattat, då vet gästerna att ni har tänkt på dem och de får kite extra uppmärksamhet. Ibland behövs det inte mer än så. På Hilton kör de med samma sak som ditt förslag, antingen blir man uppgraderad eller så berättar de att det inte finns någon tillgänglig uppgradering.
 
Toppen