Senaste nytt

Swedbanks nya platinumkort med Loungekey

UrbanK

Ny medlem
Hej,

Jag såg att Swedbank har lanserat nya kreditkort och att man får loungekey till det nya platinumkortet med fri tillgång till lounger. Är det någon som har lounge key idag? Erfarenheter? Har försökt söka om det på forumet men tycker att det var väldigt lite skrivet om det. Är det bättre eller sämre än priority pass?

För mer info om kortet: Betal- och kreditkort MasterCard Platinum
 

Mikael S

Medlem
Tycks vara samma företag med samma utbud av lounger och samma pris för att ta med gäst etc.

www.loungekey.com is a site operated by Lounge Key Limited ("We"). We are registered in England and Wales under company number 08792537 and have our registered office at Cutlers Exchange, 123 Houndsditch, London, EC3A 7BU.

www.prioritypass.com is a site operated by Priority Pass Ltd ("We"). We are registered in England and Wales under company number 2728518 and have our registered office at Cutlers Exchange, 123 Houndsditch, London, EC3A 7BU, United Kingdom.
 

sweflyer

Medlem
Undrar om inte Lounge Key är mer eller mindre samma sak som Priority Pass, men med färre lounger. Om så är fallet är det nog bara de sämre Priority Pass-loungerna som är med i Lounge Key.
Anledningen till att det är lite skrivet på forumet är nog att det finns få svenska kort som kommer med annat än vanligt Priority Pass.
 

Marric

Medlem
Supreme Card World har också LoungeKey. Om LoungeKey och PP är samma företag lockar det mycket för mig att uppgradera till SupremeCard World. Ok bonus, lounge och fantastisk försäkring för 1068/år.
 

Direktorn

Medlem
Försäkringen ser grymt bra ut. En del historier här på BC med andra kort verkar ha blivit annorlunda om detta kort hade använts såsom försenad ankomst till destinationen och missat anslutningsflyg om jag förstår det rätt.
 
Man får inga bonuspoäng nånstans väl?

"Bonus på allt du handlar
Varje gång du handlar med MasterCard Platinum samlar du bonus. En krona motsvarar en poäng. När du nått 25 000 poäng drar vi av 100 kronor från din nästa månadsfaktura. Du ser aktuell bonus på din månadsfaktura."

0.4% ungefär som Handelsbanken Platnium fast där får man i fonder istället.
 

DrKlas

Medlem
Om det blir lite populärt kan det ju bli kul med lite nya skräckhistorier om Entercard. Saknar dem nu när knappt någon har ett British Airways Visa längre ...
 
Toppen