Senaste nytt

Vad ska jag göra med alla poäng? (EuroBonus/Hilton/SPG)

JohanE

Medlem
Hej!

Jag fyller 40 nästa år och behöver ha förslag på hur jag ska spendera mina poäng jag har samlat på mig. Jag har följande poäng och status på olika program:

SAS - 550.000 poäng - Guld till Dec 2013
Hilton - 520.000 poäng - Diamond till Dec 2013
SPG - 180.000 poäng - Guld till Dec 2013

Vi som ska göra resan är jag, fru samt två barn på 3-4 år. Tacksam för alla förslag.
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se. JohanE!

Det är ytterst omöjligt att hitta fyra award platser i First class inom Star Alliance, så det får ni glömma.
När det gäller Business class på vissa rutter och flygbolag(t ex på THAI) kan man hitta fyra award platser ibland.

Det är ockå viktigt att veta vad ni har för intresse. T ex Golf, diving, kultur eller Disneyland för barnen. :)
 

Ubbe

Medlem
Business till Singapore borde SAS kunna skaka fram med lite god vilja och en bra agent. Sen har du ju Bali eller Java ett stenkast bort.
Några nätter på Hilton Conrad i Singapore för att hinna "landa" och sen vidare mot Bali eller Java. En möjlighet är ju annars en OpenJaw hem från Jakarta alternativt andra hållet med avslut i Singapore istället :) Kul att planera. Lite bra åksjuketabletter till barnen på flyget så sover de gott :) är ett tipps från en som nu har vuxna barn som gärna sover på flyg.
 

ucce

Medlem
På hotelsidan är det ju en liten avvägning vad du skulle kunna få ut av din status inom respektive program - SPG Gold ger inte särskilt mycket, men å andra sidan är en starpoint värd mer än motsvarande hhonors.

Om du kör award med SPG kan jag rekommendera att boka "fifth night free" - det ger mest värde för poängen. Jag skulle leta hotellkategori 5 eller 6 som brukar kunna ge mycket värde för poängen (7 är sjukt dyra). Överlag får du nog mest hotell för poängen i sydostasien, även om Mexiko också varmt kan rekommenderas.

Ett förslag skulle ju kunna vara 3v på Maldiverna, och kombinera Sheraton Full Moon (11 dagar för 160k SPG) med Conrad Maldives (10 dagar för 500k poäng). Kan kanske vara svårt att hitta bonusplatser till Male dock?
 
Toppen