Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

PetrelliDK

Medlem
Hvilken email skal jeg klage til? (Er EBG)

Jeg brugte 25k point for at opgradere fra en betalt plus billet til new york til biz(på en dags flyvning) da jeg gerne ville være komfortabel imens jeg havde en helveds masse arbejde at lave(det var på en arbejds dag og day flight).

Og jeg kunne ikke så meget som hente en email på hele flyvningen.. :(
 

palmen

Moderator
Hvilken email skal jeg klage til? (Er EBG)

Jeg brugte 25k point for at opgradere fra en betalt plus billet til new york til biz(på en dags flyvning) da jeg gerne ville være komfortabel imens jeg havde en helveds masse arbejde at lave(det var på en arbejds dag og day flight).

Og jeg kunne ikke så meget som hente en email på hele flyvningen.. :(
Du ska inte maila utan anmäla via vanliga formuläret för feedback.
Kunde du göra något annat med nätet ombord förutom att mail inte gick att hämta?
Din uppgradering till business var ju inte för att få internet i och med att du har det gratis som Ebg. Om det nu var så viktigt att jobba, varför inte ladda ner allt i förväg istället för att hoppas på att internet fungerar ombord?
 

PetrelliDK

Medlem
Du ska inte maila utan anmäla via vanliga formuläret för feedback.
Kunde du göra något annat med nätet ombord förutom att mail inte gick att hämta?
Din uppgradering till business var ju inte för att få internet i och med att du har det gratis som Ebg. Om det nu var så viktigt att jobba, varför inte ladda ner allt i förväg istället för att hoppas på att internet fungerar ombord?

Nej, der var intet der funkede som var relateret til internet.

Jeg får løbende emails i løbet af dagen.

Nej, jeg er klar over at jeg stadig har gratis internet men den ekstra komfort i business er et stort plus i min bog.
Dog slet ikke noget der er et must på en forholdvis kort flyvning(var allerede i Plus)
 

palmen

Moderator
Nej, der var intet der funkede som var relateret til internet.

Jeg får løbende emails i løbet af dagen.

Nej, jeg er klar over at jeg stadig har gratis internet men den ekstra komfort i business er et stort plus i min bog.
Dog slet ikke noget der er et must på en forholdvis kort flyvning(var allerede i Plus)
Jag skulle dock aldrig räkna med att kunna jobba online i luften, om det går är det en bonus.
Din uppgradering har inget med din eventuella ersättning att göra. För jag utgår ifrån att internet inte fungerade i plus eller Business.
 

mha321

Medlem
På SAS nej, men Lufthansa och Singapore Airlines har riktigt bra uppkopplingar.
Verkar bero på dagsform i min erfarenhet. Och förstås på vad man behöver göra. Men jag har bara haft problem att nå upp till det på 1/10 flighter med SAS, däremot problem på 4/6 flighter ned lh, och där får man ändå betala extra för det.

Tror det beror mer på var man flyger och framförallt hur många ombord som aktivt använder det. Och det är klart - tar man mer betalt för det som lufthansa gör så blir det färre som använder det och därmed fungerar det bättre (säkert delvis samma sak som gör att det ofta är kasst på norwegian där alla får det gratis). Det brukar också bero lite på när man försöker - när många sover brukar det fungera bättre, vilket också stöder den teorin.

(Singapore har jag tyvärr inte rest på väldigt länge så deras wifi kan jag inte uttala mig om)
 

JohanA

Medlem
Verkar bero på dagsform i min erfarenhet. Och förstås på vad man behöver göra. Men jag har bara haft problem att nå upp till det på 1/10 flighter med SAS, däremot problem på 4/6 flighter ned lh, och där får man ändå betala extra för det.

Tror det beror mer på var man flyger och framförallt hur många ombord som aktivt använder det. Och det är klart - tar man mer betalt för det som lufthansa gör så blir det färre som använder det och därmed fungerar det bättre (säkert delvis samma sak som gör att det ofta är kasst på norwegian där alla får det gratis). Det brukar också bero lite på när man försöker - när många sover brukar det fungera bättre, vilket också stöder den teorin.

(Singapore har jag tyvärr inte rest på väldigt länge så deras wifi kan jag inte uttala mig om)
Jag har väl en 40+ longhaul legs med Lufthansa till/från Asien och USA från Tyskland under senaste 2.5 åren där internet bara strulat en gång. Din och min upplevlelse är givetvis annorlunda.
Med SAS österut slutar det oftast fungera när man kommer över Baltikum...
Har en flight med SAS från Hkg i helgen, ska bli intressant.... :rolleyes:
 

mha321

Medlem
Jag har väl en 40+ longhaul legs med Lufthansa till/från Asien och USA från Tyskland under senaste 2.5 åren där internet bara strulat en gång. Din och min upplevlelse är givetvis annorlunda.
Med SAS österut slutar det oftast fungera när man kommer över Baltikum...
Har en flight med SAS från Hkg i helgen, ska bli intressant.... :rolleyes:
Jag ska tillföra att jag endast flugit västerut med sas, så jag kan inte uttala mig om funktionen på Asien-linjerna. Och den Lufthansa flygning (bara en) som gick från Asien fungerade det på. Om det möjligen också har påverkan.
 

FF#1

Medlem
Får hoppas att någon lämplig person på SAS läser detta, detta är väl en bagatell men det sätter fingret på en av SAS största svagheter, konsekvent och förutsägbart agerande. helt otroligt att det spänner från 0p till 100 tals € :)
 
Toppen