Senaste nytt

Det nya livet på tåget...

Valley

Medlem
Missat detta. Men oavsett tycker jag att man kan hantera det snyggare :)

En man fick gå av tåget efter deras genomgång.....men han var också hög så det räckte o blev över.

Helt rätt. Finns för många som beter sig på ett vidrigt sätt redan från början. Kanske komplex för att man inte fick bli "Riktig" Polis :rolleyes:
 

Palazzi

Medlem
Idag hann man 4min innan tåget fastnade i en "trasig" växel.

För enkelhetens skull är vi på en åker o det är ett ställverk som inte fungerar. Det betyder att de ska ut fysiskt o fixa. Ser timmar av försening framför mig
 

Valley

Medlem
Idag hann man 4min innan tåget fastnade i en "trasig" växel.

För enkelhetens skull är vi på en åker o det är ett ställverk som inte fungerar. Det betyder att de ska ut fysiskt o fixa. Ser timmar av försening framför mig

Låter nästan som du är på väg till/från Oslohållet igen.
 

Palazzi

Medlem
Idag fick man stå 50min trots biljett i första klass (som med styckpris kostar 230kr). Första gången det händer att så många åker med, men likväl irriterande.
Är underligt att man inte kan boka plats med TIM-kortet, trots att det i praktiken är ett SJ regionalkort kopplat till personens prio-konto. Ska undersöka om det är smidigare (dyrare vet jag) att köpa ett SJ regionalkort separat och sen ett SL-kort...
 

MrGunnar

Medlem
Med TIM-kortet kan ju plats aldrig bokas. Dock ska finnas ju en lösning om man pendlar på sträcka där platsbokning är möjligt vid köp av "normala" biljetter.

SJ månadsbiljetten ska på de sträckor där platsreservation är möjlig utan extra kostnad en sittplats på tåge reserveras. Priset ska vara ungefär liknande, semast jag kollade för två år sen.

Därtill slipper man visera biljetten i TIM-automaten varje gång också. Dock är biljetten perpsnlig och kan inte rabatteras ihop med SL -kortet. Det blir lite dyrare alltså.
 
Toppen