Senaste nytt

Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du just nu?

Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du?


  • Total voters
    1 063

Randy Marsh

Medlem
67 413 poäng, får ytterligare 5 200 poäng för pointbooster i slutet av maj. På grund av Norges halvstalinistiska förbud mot bonuspoäng på inrikesresor så har jag ganska få flygpoäng, de flesta av dessa kommer från BGO - ABZ med WF i economy extra. Resten av poängen kommer från kreditkort som MC, Diners och Trumf Visa (norskt kort som ger upp till 28 poäng per hundralapp). Ska skaffa mig ett SAS EB Amex Platinum och slänga Diners i soptunnan nu när de tagit bort gratis loungebesök.

Räknar med att vara uppe i 145 000 poäng (inkl minst 40 000 flygpoäng från planerade resor) i höst eller början av nästa år, siktar på en tur i F till USA :)
 
Det här ställe kostar mellan $650-900 per natt i högsäsong:
Maui Hotels - Grand Wailea Resort- Maui Resorts, Reservations, Vacations, Getaways
:cool:

Och detta ställe det samma:
Maldives Luxury Hotels & 4 Star Vacations - Maldives

Så mer som en bra kostym :p


Jag bodde precis 1 vecka på Grand Wailea Resort på Maui här i april och det va skit, man fick köa för handdukar på morgonen vid poolen och man får köa för armband för att få vistas vid poolområdet. Sen har dom ingen självparkering utan endast valet parking vilket suger plus att maten är totalt överprisad jämfört med andra fina lyxkrogar där i området.

Satsa hellre på Maldiverna med Hilton än att bo på Grand Wailea på Maui, du får otroligt mer värde för dina poäng.
 

henkedio

Medlem
Jag bodde precis 1 vecka på Grand Wailea Resort på Maui här i april och det va skit, man fick köa för handdukar på morgonen vid poolen och man får köa för armband för att få vistas vid poolområdet. Sen har dom ingen självparkering utan endast valet parking vilket suger plus att maten är totalt överprisad jämfört med andra fina lyxkrogar där i området.

Satsa hellre på Maldiverna med Hilton än att bo på Grand Wailea på Maui, du får otroligt mer värde för dina poäng.

Hur upplevde du Maui i övrigt? Ska själv åka till Oahu imorgon, och sen vidare mot Maui. Kommer stanna på Maui 8 nätter, några tips?
 

agehall

Medlem
Jag ligger på en bit över 200k hos EB just nu, men då har jag spenderat 160k senaste två månaderna... ;) Känns lite tomt på kontot, så jag får väl spara lite nu.
 

Senator

Moderator
Jag bodde precis 1 vecka på Grand Wailea Resort på Maui här i april och det va skit, man fick köa för handdukar på morgonen vid poolen och man får köa för armband för att få vistas vid poolområdet. Sen har dom ingen självparkering utan endast valet parking vilket suger plus att maten är totalt överprisad jämfört med andra fina lyxkrogar där i området.

Satsa hellre på Maldiverna med Hilton än att bo på Grand Wailea på Maui, du får otroligt mer värde för dina poäng.

Tack Philip Ganemyr, skall ha det i åtanke. Har du varit mycket på Hawaii så tar jag gärna andra tips..
 
Hmm, kollade precis & jag har nu 510k efter att ha bränt 210k på en resa med familjen till BKK. Skulle tippa på att jag vid årets slut är på 800k plus.
 
Hur upplevde du Maui i övrigt? Ska själv åka till Oahu imorgon, och sen vidare mot Maui. Kommer stanna på Maui 8 nätter, några tips?

Maui är en väldigt vacker naturskön ö med mycket att utforska. Det du inte får missa är soluppgången på vulkanen Haleakalā, vägen mot Hana och den stora Big beach som ligger alldeles nära Grand Wailea och även snorkla vid Black rock där du får simma med stora havssköldpaddor som äter alger.
 
Toppen