Senaste nytt

Förlänga utgående poäng?

En tämligen elementär fråga men jag lyckades inte hitta någon tråd som svarar på detta:

Kan man förlänga utgående EB poäng på något sätt (mot en avgift)? Har sett att en del andra flygbolag har den möjligheten men har inte hittat något på SAS hemsida. Försökte överföra poäng till mig själv men det gick inte.

Antar att ett sätt är att tillfälligt överföra till annans konto och sen överföra tillbaka men då blir det ju dubbla avgifter.
 

Jay

Medlem
Ett sätt kan vara att föra över till COOP med-mera och sen tillbaka till EB. Förvisso förlorar man drygt hälften av poängen men det är iallafall helt gratis.
 
Tack för svar. Pratade precis med SAS kundtjänst och de bekräftade att det inte finns något sätt att förlänga poäng direkt.

Iden med COOP MM var ju intressant. Om man vill behålla alla poängen så är väl det bästa sättet att föra över poäng fram och tillbaka med en familjemedlem. Kostar 100 kr per 1000 poäng men det är ju i alla fall billigare än att köpa poäng.
 

Canadien

Medlem
Det har ju pratats om att när EuroBonus 3.0 lanseras 'i höst' så ska poäng inte expirera längre. Men innan det är lanserat så är det ju svårt att veta hur/om det blir så.
 

Johan010

Medlem
Har strax över 40k poäng som löper ut sista okt. Ingen som har ide/lösning på smidig förlängning? Tacksam för alla svar
 

Tonton

Medlem
Har strax över 40k poäng som löper ut sista okt. Ingen som har ide/lösning på smidig förlängning? Tacksam för alla svar

1. Bli EBD
2*. Skänk poängen till mig
3*. Skänk poängen till din partner/nära familjemedlem

Sedan så finns det, mig veterligen, inte jättemånga alternativ.


*Dessa alternativ har en överföringskostnad associerat till sig.
 

Thornado

Medlem
Har strax över 40k poäng som löper ut sista okt. Ingen som har ide/lösning på smidig förlängning? Tacksam för alla svar

Antar att ett sätt är att tillfälligt överföra till annans konto och sen överföra tillbaka men då blir det ju dubbla avgifter.

Sätten som finns är att antingen föra över dem till annat konto, eller som @FF#1 skriver, se till att bli Diamond denna månad. Om du har någon familjemedlem som du kan tänka dig att ha gemensamma poäng med så kan du åtminstone komma undan dubbla överföringsavgifter genom att föra över poängen till familjemedlemmen och sen starta point sharing med denna.
 

molntankar

Medlem
Om du har någon familjemedlem som du kan tänka dig att ha gemensamma poäng med så kan du åtminstone komma undan dubbla överföringsavgifter genom att föra över poängen till familjemedlemmen och sen starta point sharing med denna.

...och om du betalar för överföringen med ett av SAS kreditkort så får du lite fler poäng som plåster på såret :)
 

Undrar

Medlem
Det har ju pratats om att när EuroBonus 3.0 lanseras 'i höst' så ska poäng inte expirera längre. Men innan det är lanserat så är det ju svårt att veta hur/om det blir så.

Mina poäng som skulle gått ut i slutet av september har inte försvunnit, ännu. Men det handlar förmodligen bara om fördröjning...
 
Toppen