Senaste nytt

Loungealternativ i Wien - Austrian Airlines till Stockholm?

tourist

Medlem
Hej, jag tycker inte att min fråga passar i vare sig EB- eller M&M-forumet, så den hamnar här i Allmänt. (Det kanske vore smart med ett särskilt Lounge-forum, där vi också kan diskutera alla de fina lounge-guiderna?)

Jag ska åka med OS VIE-ARN, det är Tyrolean som flyger, och jag tror att det brukar vara en buss-gate i något annex långt från alla lounger. Så vilken lounge jag än väljer så är det en bit att gå till gaten, så därför är jag intresserad av om någon har tips på vilken jag ska välja. Med sökningar på FT och austrian.se har jag listat ut att jag kan besöka SEN-loungen (West) och Business-loungen (Plaza) med mitt EBG-kort och Jetlounge (Plaza) med mitt Diners Club, samt att Business-loungen är rymligare och har bättre utsikt än SEN-loungen. Är det någon som vet var det är godast mat och renast toaletter? :)
 

MarcusC

Medlem
Var ett par månader sedan jag var i VIE.

SEN Loungen (west) är ganska liten och kan bli trång. maten & drycken håller något högre standard än businessloungen, Dock har Business överlägset trevligare atmosfär och utsiktmot plattan samt sköna vilstolar. Business loungen är oxå närmare B gaterna ( där Fokker planen avgår från )..Överlag helt ok lounge, SEN har i vanlig stil något större mat utbud. Toaletter är nog ok i båda loungerna. Har du tid på dig kan du alltid testa båda ;)
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se Tourist!

Jag har inte koll på Diners Club loungen, men av de övriga två är den ena en business lounge och den andra en guldkortslounge (Senator loungen).
Mellan dessa känns valet ganska enkelt då Senator loungen har bättre mat och dryck.

Gällande läge blir det väl en liten bit att gå hur man en gör, som du skriver.

Kolla in vår loungeguide för Senator loungen i pier west:

Austrian Airlines Senator Lounge, Wien Pier West (Schengen)

Det finns även en loungeguide för Senator loungen i pier east. Men den ligger i non-Schengen området och är dessutom ganska liten och blir alltför lätt riktigt full.

Austrian Airlines Senator Lounge, Wien Pier East (non-Schengen)
 

tourist

Medlem
Nu har jag provat båda. Mat: Helt identiskt dagen för mina besök. Toaletter: Helt jämförbara: Dryck: Större vinsortiment och juicesortiment i SEN-loungen, starksprit bryr jag mig inte om. Utrymme och utsikt. Biz-loungen mycket, mycket bättre. Slutsats: För flyg från C, välj SEN-loungen för att vara närmare gaten, för flyg från B, välj Biz-loungen.
 
Toppen