Senaste nytt

Sol utan Zika Januari 2017? Första BusinessClass?

Airman

Medlem
Tack för alla svar, men då verkar det som om Hawaii inte är så osannolikt att drabbas då o_O

Gissar att ingen magiskt lyckats hitta fina Biljetter till Nya Zeeland? Med lite tur kanske det kommer någon billig deal till Singapore, så kan man ta business till eller från SIN och klara budgeten...
 

Airman

Medlem
Du kan alltid åka till Dubai med Qatar, det är riktig business och kostar ca 9000SEK T&R per skalle. Där lyser solen och man kan bada (mellan 24 & 29 grader). Du sparade in 12000 totalt på flyget där, så boka in hotell Atlantis och lek en vecka i deras vattenland :) Ingår om man är hotellgäst.

Tack för tipset! Jag har funderat lite kring Dubai. Kanske blir det enda rimliga inom budget. Har aldrig varit där, dock har jag fått intrycket/fördomen(?) att det är lite själlöst. Tror jag skulle bli lite rastlös med bara sol/bad/"finputsad yta". Men kanske är kul en vecka. Men det var en bra idé och sannolikt roligare än Kanarieöarna, som var min plan B, och det blir ju i alla fall riktig business...
 

muukav

Medlem
Ett problem jag fann med Dubai var att man måste planera var man ska äta om man vill ha alkohol till maten då det endast säljs på hotell. Samt att det tog en evighet i passkontrollen när vi ankom tidig morgon, tror vi tillbringade 2+h i kö.

Annars kan du ju bara flyga till Dubai och ta 1-2 nätter där, och sen flyga vidare. Jordanien har väl mycket att se och göra, samt sol och bad (Aqaba), eller Oman. Men är väl alkoholproblematik i alla dessa länder.
 

Airman

Medlem
Jo, är ju alltid kul med ett glas till maten, speciellt om man firar. Fast skulle nog kunna klara mig en vecka ändå utan att lida för mycket.

Mer orolig för att det skall kännas som att det finns för lite att göra. Jag gillar att bada en liten stund och läsa lite på stranden... en stund... Sen blir jag nog för rastlös, vill vandra lite i staden/naturen eller kanske hyra bil och åka och se något.

Frun säger nu att hon inte är sugen på Jordanien pga UD:s avrådan. Kan nog hålla med henne där. Tyvärr verkar det som om andra sidan av soffan här hemma är lite svalt inställd till att resa runt utanför Dubai. :rolleyes:
 

Frigidus

Medlem
Vill inte på något sätt verka dryg och förstå att det finns en oro, men...

...även om man flyger till Brasilien en vecka så är väl risken typ lika stor att planet störtar som att man blir smittad av Zika-viruset?
 

Airman

Medlem
Vill inte på något sätt verka dryg och förstå att det finns en oro, men...

...även om man flyger till Brasilien en vecka så är väl risken typ lika stor att planet störtar som att man blir smittad av Zika-viruset?

Förstår vad du menar, Zikavirusets effekter är ju inte heller helt klarlagda även om det finns oroande trender. Jag tycker ju också att en mellanlandning i Singapore är ok, genom att ha gjort en liten logisk riskanalys. Dock vill vi inte utsätta oss för den (lilla) risk som finns om man är 1-2 veckor i ett Zikadrabbat område. Personligen skulle jag inte bry mig om det bara gällde mig själv.
 

Frigidus

Medlem
Toppen