Senaste nytt

Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

JohanA

Medlem
Jag vet inte! Funderar på att skicka ett mail till SAS och undra vad det var som egentligen hände, varför vi flyttades runt som vi gjorde.
Känns väldigt skumt att det anses farligt att sitta nära dörren vid start/landning men att flygplanet ändå anses vara flygdugligt. Tvivlar inte på att besättningen gjorde rätt, men antagligen är det någon paragrafnisse som snurrat till det i regelboken.
 
Reste till CPH-NRT med A340 (Gamla kabinen) i höstas, ingen wow-upplevelse riktigt, men allt från check in till ankomst gick smidigt bägge vägar. Effektivt. IFE var ingen höjdare, dessutom tog de betalt för rödvinet! ;-)
 
Reste till CPH-NRT med A340 (Gamla kabinen) i höstas, ingen wow-upplevelse riktigt, men allt från check in till ankomst gick smidigt bägge vägar. Effektivt. IFE var ingen höjdare, dessutom tog de betalt för rödvinet! ;-)
Gjorde samma resa i somras fast då i nya kabinen. Tycker det var över förväntan. Bra mat och med lite lätt social engineering fick man både bubbel och rödvin till denna.
 

Dr. Miles

Expert
Reste till CPH-NRT med A340 (Gamla kabinen) i höstas, ingen wow-upplevelse riktigt, men allt från check in till ankomst gick smidigt bägge vägar. Effektivt. IFE var ingen höjdare, dessutom tog de betalt för rödvinet! ;-)
Om det var en flaska rödvin ska det ingå vid servering av måltiden på Köpenhamn-Tokyo linjen.
 

NyfikenGrau

Medlem
Reste till CPH-NRT med A340 (Gamla kabinen) i höstas, ingen wow-upplevelse riktigt, men allt från check in till ankomst gick smidigt bägge vägar. Effektivt. IFE var ingen höjdare, dessutom tog de betalt för rödvinet! ;-)

Gjorde samma resa i somras fast då i nya kabinen. Tycker det var över förväntan. Bra mat och med lite lätt social engineering fick man både bubbel och rödvin till denna.

Det låter som skillnaden har med detta att göra, att det kanske infördes mellan era resor, se diskussionen på sidan 3 i den här tråden:

Hur är det att flyga SAS GO på long haul? | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
flög nya kabinen ARN-HKG i slutet av november förra året. Hade köpt Go plåtar under lanseringskampanjen men fick inte igenom upgrade req. och var inte munter vid boarding. Fick dock en hel 4 sits rad för mig själv och kunde sova gott :), klart bättre än plus
 

JohanA

Medlem
Är det värt att försöka lägga 2999 DKK på en upgrade från rad 30 till business? Ska inte jobba direkt när jag kommer fram...
 
Toppen