Senaste nytt

Rabatter för resor och boende?

ulagun

Medlem
Finns det någon sammanställning på rabatter m.m. man kan utnyttja vid resande/boende.
Tänker då inte på sedvanliga flyg/hotell poäng utan "övrigt"

Som exempel får man x-tra miles om man visar sitt M&Mkort på Heinemanns taxfreebutiker. I alla fall på Kastrup samt de flesta tyska flyplatser. (Blir faktiskt en del miles när hustrun "kosmetikerat" upp sig:eek: )
Taxfreen terminal 1 på Helsingfors/Vanda ger 5% rabatt om man betalr med kombinerat Diners/EB kort.
Mer ?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Palazzi

Medlem
Motormännen rekomenderas av 3 primära skäl:
1. Det är bra att ha ett IDL med sig till USA då svensk körkort är inte på engelska och även om det inte krävs kan biluthyrningen eller polisen tjura sig och hitta på något. Bara 2 gånger behövde jag visa upp IDL men sammanlagda rabatten som jag fått på över $500 har täckt medlemskapet med råge.
2. M har en billig assistansförsäkring som kan betala av din självrisk vid bärgning. Har du inte en bil där bärgning ingår(t.ex. BMW, VW, kanske Audi) då är det värt att ha. Sänker din utlägg från 1200-1500 till 195 kr.
3. Alla AAA rabatter och tjänster.
 

Flood

Medlem
Motormännen, är det någon mer än jag som har problem att boka med den koden på Hilton just nu? Försöker boka rum i juli och får meddelande:

"The AAA account number you entered could not be validated. Please re-enter or call 1-800-774-1500 from within the U.S. and Canada. Customers outside the U.S. may dial 00-1-800-774-1500. (Please note: your call will be charged at international direct dial rates.)"

Funkade utan problem med bokning i april för boende i maj när jag var över senast.
 

agehall

Medlem
Jag har också stött på patrull med AAA sista tiden. Har inte hunnit ringa och ordna bokningen, men jag misstänker att det bara är IT-strul.
 
Toppen