Senaste nytt

Cathay Pacific vs Singapore Airlines (Arlanda-Merlbourne/Auckland-Arlanda)

Soffi

Ny medlem
Planerar en resa till Australien och Nya Zeeland i januari 2017. Ett par dagar flexibel i avresa och hemresedatum. De två förslag som kommer upp som mest intressanta och med bra pris är Cathay (via London och Hongkong) och Singapore (via Frankfurt och Singapore). Erfarenheter av deras Business och lounger vid respektive stop? Har inget emot två stop, nästan att föredra. Changi har jag varit på ett par timmar förut men ej i business så kan ej loungerna där. Tack för tips och tankar!
/S

PS. För flyg Melbourne-Sydney och vidare till Auckland tar vi enklare biljetter på plats.
 

pep

Medlem
Hvis du allerede har prøvet 1 af de 2, så foreslår jeg at prøve den anden. Selv er jeg begejstret for lange stop over i HKG for some lounge-hopping....
 

jfolme

Medlem
Singapore Airlines med a380 + a350 på ditresan låter väldigt kul för mig! =) Men jag skulle nog även välja på flygtid och vilken allians du behöver poängen till.

Är auckland - singapore med Singapore Airlines flighten eller är det deras codeshare med Air New Zeeland?
 

JohanA

Medlem
Cathay Pacific definitivt! Singapore Airlines säte är en mardröm för rygg och nacke!
Aldrig mer SQ business i longhaul förrän de fixar normala säten där man inte får nackspärr.
 

ACervin

Medlem
Två väldigt bra alternativ. Jag är till skillnad från @JohanA väldigt förtjust Singapore Airlines nya business stol som kom för några år sedan. Man sitter på fint läder, men framförallt är den rejält bred och jag som inte är jättelång kan sitta och halvligga på alla möjliga håll och kanter. Väldigt bra att sova i. Båda bolagen bjuder på utmärkt service, du kan boka mat på SQ i förväg, jag har bland annat bokat deras hummer Thermidor. Båda flygplatserna tillhör de bättre. Singapore airlines lounger på Changi är lite mörka typ engelsk herrklubb, men bjuder på relativt rikligt med mat och dryck dock ingen bartender eller regelrätt måltidsservice utan man hämtar själv. Kanske är Cathays lounger i HKG lite modernare. Det blir säkert bra hur du än gör båda bolagen håller ju väldigt hög lägsta standard, kanske de 2 bästa i branschen.
 
  • Gilla
Reactions: pep

ACervin

Medlem
Nix den stolen fungerar väldigt bra för mig. Flög London-Brisbane ToR med SQ för ett tag sedan och det var inga problem. Använder kudden bakom nacken i loungeläget.
 

Soffi

Ny medlem
Tack för svar! Lutar åt Cathay pga hemresedagen är det väldigt långt stop m Singapore. får göra en recension sen :)
 
Toppen