Senaste nytt

Jakten på polarrullen

olo

Medlem
Ny polarrulle-strategi på gårdagens SK002. Crew lastar bara polarrullen i den bakre vagnen. Hade gått obemärkt förbi om inte cc till den bakre vagnen var tvungen att gå fram till främre galley för att hämta fler. Genast en massa plusresenärer som ville ha, men NEJ!!
Galet!

Hur många är lastade på en sådan flight? Är det så att de inte räcker?
Hur stor är efterfrågan i Go egentligen?
 

M.K

Medlem
Jag har fått polarrullen på alla mina flighter både i plus och minus oavsett tid förutom en ATR flight med Jettime i plus där laxen serverades. Ibland också som måltid i plus mellan Arn och Osl. Speciellt ostvarianten gillar jag. Flyger mest tidiga och sena flighter inrikes och intra-skandinavien.
 

Agö

Medlem
Galet!

Hur många är lastade på en sådan flight? Är det så att de inte räcker?
Hur stor är efterfrågan i Go egentligen?
Är efterfrågan i Go verkligen relevant? Företräde bör ges för de passagerare som betalar för att resa i den klass där man ska få lite mer.
 

thh

Medlem
Är efterfrågan i Go verkligen relevant? Företräde bör ges för de passagerare som betalar för att resa i den klass där man ska få lite mer.

Som frekventare Go resenär än Plus dito måste jag nog ändå säga nej, det kan inte spela någon roll. Men SAS flygvärdinnor är inte alltid trevligast, även om jag hade 2 extremt trevliga herrar på min flight igår som flera gånger frågade om jag ville ha något mer efter att jag tackat nej till något att äta på ARN-CPH. Vi var dock ungefär 10 personer på 5-6 rader i plus eller något.
 

olo

Medlem
Är efterfrågan i Go verkligen relevant? Företräde bör ges för de passagerare som betalar för att resa i den klass där man ska få lite mer.
Absolut, jag håller verkligen med! Plus borde ha förtur.
Men om det konsekvent lastas för få, kan CC lätt tänka att i Plus finns Fresh bite, och därför erbjuder de rullarna först i Go. Det gör det inte mer rätt.
Är inte SAS förmögna att lasta vagnarna ordentligt, så att rullarna är slut när planet slår i backen på Kallax, då förstår jag att CC hittar på egna lösningar. Finns det massor av rullar kvar, är det något annat som är fel - kanske som många gånger förr, instruktionen till CC.
 

Stenis32

Medlem
Slut på rullar idag på SK166, blev en fresh bite med röktlax-röra med två helt otuggbara saker som skulle vara ngt slags bröd.
 

Alster

Medlem
Yes, idag hände det. SK2498 BLL-ARN (CityJet). Trevligt crew, gott om plats i Plus OCH en fantastisk polarrulle med kalkon. Hade käkat lunch precis innan, men det här gjorde min fredag!

98ceb0393f35d6aa592a425931e03510.jpg
 
Toppen