Senaste nytt

Jakten på polarrullen

jsn

Medlem
Har du frågat efter den? Jag har varit med om en (1) gång när den serverades till alla i Plus (det fanns folk som tackade nej till Rullen - fullständigt obegripligt), men när jag velat ha en sådan istf tex en Fresh Bite så har det inte varit några problem.
 

PetrelliDK

Medlem
Har du frågat efter den? Jag har varit med om en (1) gång när den serverades till alla i Plus (det fanns folk som tackade nej till Rullen - fullständigt obegripligt), men när jag velat ha en sådan istf tex en Fresh Bite så har det inte varit några problem.

Jeg er en af dem. Det er mig ubegribeligt at de kan servere noget så dårligt som polarrullen i "premium" economy.
 

011430121

Medlem

Nystrom

Medlem
SAS har anvisningar för vilka saker som skall serveras vid vilken tidpunkt osv. Inrikes så tror jag att omslagspunkten mellan frukostlåda och polarrulle går vid 9-tiden. Sedan är det rulle fram till ca kl 16 varefter fresh bite gäller.
Men, som Plus-resenär kan du välja fritt bland ombordsortimentet. Det innebär att det går att få en rulle fastän det är "fresh bite-time" som gäller
 

flum

Medlem
Ny polarrulle-strategi på gårdagens SK002. Crew lastar bara polarrullen i den bakre vagnen. Hade gått obemärkt förbi om inte cc till den bakre vagnen var tvungen att gå fram till främre galley för att hämta fler. Genast en massa plusresenärer som ville ha, men NEJ!!
 

nota bene

Medlem
Va?! (@flum)

Allt i café-sortimentet skall ju ingå i Plus, alltså även polarrulle. Jag avböjde fresh bite och efterfrågade polarrulle (som jag oftast gör) igår ARN-OSL-ARN utan några som helst problem.

Att inte få den under frukost kan bero på att den inte är lastad då. Och eventuella diskrepanser på Cimber eller Jettime kan förekomma (sedan är frågan om de bör förekomma eller ej, men de gör det!)
 

flum

Medlem
Va?! (@flum)

Allt i café-sortimentet skall ju ingå i Plus, alltså även polarrulle. Jag avböjde fresh bite och efterfrågade polarrulle (som jag oftast gör) igår ARN-OSL-ARN utan några som helst problem.

Att inte få den under frukost kan bero på att den inte är lastad då. Och eventuella diskrepanser på Cimber eller Jettime kan förekomma (sedan är frågan om de bör förekomma eller ej, men de gör det!)
Detta händer relativt ofta på LLA-ARN, polarrullen är till försäljning i Go men erbjuds inte i Plus.
http://www.businessclass.se/forum/threads/sas-det-här-gjorde-ni-inte-så-bra.6002/page-259
 
Toppen