Senaste nytt

Blå tåget begränsar tidtabellen från 10:e April

Fr o m 10/4 går Blå Tåget endast Torsdag-Söndagar. Söndagar endast från Stockholm

Torsdagar och fredagar:
Göteborg - Skövde - Hallsberg - Stockholm - Uppsala
Uppsala - Stockholm - Hallsberg - Skövde - Göteborg

Lördagar:
Göteborg - Skövde - Hallsberg - Stockholm

Söndagar:
Stockholm - Hallsberg - Skövde - Göteborg


Tidtabell
Torsdag - Fredag (Göteborg - Uppsala - Göteborg)

Göteborg avg 08.07
Skövde avg 09.22
Hallsberg avg 10.18
Stockholm ank 12.09
Uppsala ank 12.55

Retur
Uppsala avg 14.17
Stockholm avg 15.17
Hallsberg avg 16.56
Skövde ank 17.54
Göteborg ank 19.22
__________________________________________________________________

Lördag (Göteborg - Stockholm)

Göteborg avg 08.07
Skövde avg 09.22
Hallsberg avg 10.18
Stockholm ank 12.09
__________________________________________________________________

Söndag (Stockholm - Göteborg)

Stockholm avg 15.17
Hallsberg avg 16.56
Skövde ank 17.54
Göteborg ank 19.22

--------
Helgtrafik: Ingen trafik 1 maj samt 22-23 juni.


Reducerad trafik från april - Skandinaviska Jernbanor AB
 

Doberman

Medlem
Vad är det med folk? Om jag hade en anledning att åka till Göteborg(med tåg alltså) skulle detta vara det självklara alternativet.
 

Palazzi

Medlem
Vad är det med folk? Om jag hade en anledning att åka till Göteborg(med tåg alltså) skulle detta vara det självklara alternativet.

Det fanns två klara problem för blå tåget:

1. De hade mindre smidiga avgångstider, som inte lockade affärsresenärernas intresse. Pendlarkorten utfärdade av SJ är inte heller giltiga..... och inga priopoäng samlas in. För en barnfamilj är det kanske för dyrt med 7-900kr enkel/pers till GOT/STO.

2. De hade ingen vidare marknadsföringsbudget. Jag tror folk helt enkelt inte visste om bolagets existens.

Jag hade mer än gärna åkt tåget :) Men just den sträcka som trafikeras har jag sällan anledning att åka, tyvärr.
 

Doberman

Medlem
Surt, jag har letat anledningar att få åka. Gillar konceptet skarpt.
jag tycker det är konstigt då det måste finnas massor med affärsresenärer mellan STO-GOT. Men du har rätt, folk vet inte om dem och bokar väl av vana. Åker hellre SJ och gnäller.
 

Palazzi

Medlem
Om jag hade haft lite tid över hade jag övervägt att hjälpa bolaget med deras marknadsföring då jag verkligen gillar konceptet. Effektiv marknadsföring behöver inte nödvändigtvis vara kostsam marknadsföring..:)
 

henrik l

Medlem
Om jag hade haft lite tid över hade jag övervägt att hjälpa bolaget med deras marknadsföring då jag verkligen gillar konceptet. Effektiv marknadsföring behöver inte nödvändigtvis vara kostsam marknadsföring..:)

Vågar inte säga hur de har resonerat kring marknadsföring, men jag bor ju vid ett av stoppen Sde. Jag har försökt se efter något material när jag har varit på stationen, men har inte sett något. Har det funnit någon info så har den varit jäkligt väl gömd.
 

Palazzi

Medlem
Tror att det handlat om att lämna ut flyers på stationerna och sedan hade de en helsida i GP och en i DN, i en dag!
Så om man inte tittade i tidningen just den dagen så har man alltså missat deras existens.... För mig verkar det som ett totalt huvudlöst sätt att spendera pengar på....

De har en även facebook-sida, men ingen plats varifrån det skulle kunna genereras besökare till facebook-sidan.

Tror kanske att radio-reklam hade passat till en sådan budget... 30s med uppmaning om att testa på tåget eller att besöka facebook-sidan för mer info..
 

Snosken

Medlem
Jag träffade en representant för Blå Tåget och enligt dom så var det en uttalad strategi att INTE marknadsföra sig, utan man ville att det skulle spridas "mun till mun"... och det verkar ju tyvärr inte funkat så bra.

Dessutom tror jag tidtabellen är lite fel, man kommer fram till Stockholm för sent, och den går hem från Stockholm lite för tidigt. Sen är det ju så att det inte funkar så bra för affärsresenärer som ska från STO till GOT, utan bara andra hållet.
 
Toppen