Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

JohanE

Medlem
I oktober ska vi i familjen, (jag själv, hustrun och två stycken 6-åriga pojkar) åka till Miami. Vi har bokat business och nu återstår det angenäma att välja sittplatser som är bäst för oss och lugnast för andra resenärer. Hustrun och jag har flugit nya kabinen och då tagit mittensektionen för att kunna prata med varandra. Frågan är nu om man bör sitta 1+2+1 eller sitta 2+2 på separata rader.

Någon som har erfarenhet eller förslag? Det är 330-plan åt båda håll.
 

Canadien

Medlem
I oktober ska vi i familjen, (jag själv, hustrun och två stycken 6-åriga pojkar) åka till Miami. Vi har bokat business och nu återstår det angenäma att välja sittplatser som är bäst för oss och lugnast för andra resenärer. Hustrun och jag har flugit nya kabinen och då tagit mittensektionen för att kunna prata med varandra. Frågan är nu om man bör sitta 1+2+1 eller sitta 2+2 på separata rader.

Någon som har erfarenhet eller förslag? Det är 330-plan åt båda håll.

Jag har åkt SAS 2+2 med två gossar i den åldern. Blir bäst så, de behöver hjälp med IFE eller maten eller... Så en förälder plus ett barn i varje 2:a. Hade först 1+2+1 på hemresan (EWR-ARN) men ändrade till 2+2 efter erfarenheter att det var bra på ditresan.
 

Alf

Medlem
I oktober ska vi i familjen, (jag själv, hustrun och två stycken 6-åriga pojkar) åka till Miami. Vi har bokat business och nu återstår det angenäma att välja sittplatser som är bäst för oss och lugnast för andra resenärer. Hustrun och jag har flugit nya kabinen och då tagit mittensektionen för att kunna prata med varandra. Frågan är nu om man bör sitta 1+2+1 eller sitta 2+2 på separata rader.

Någon som har erfarenhet eller förslag? Det är 330-plan åt båda håll.

2+2 på separata rader så man kan ha en knatte per vuxen som behöver tas om hand om man är 6 år. Som @Canadien säger behöver barnen hjälp vid matbeställningar IFE mm så det blir lugnast att ha en vuxen bredvid. Har man sedan fått flyt på det hela kan man dela på sej så man kan ta ett par glas champagne med hustrun.
 

Agö

Medlem
2+2 på separata rader så man kan ha en knatte per vuxen som behöver tas om hand om man är 6 år. Som @Canadien säger behöver barnen hjälp vid matbeställningar IFE mm så det blir lugnast att ha en vuxen bredvid. Har man sedan fått flyt på det hela kan man dela på sej så man kan ta ett par glas champagne med hustrun.
Precis så satt en familj på den flight jag just landat med.
 

Najk

Medlem
I oktober ska vi i familjen, (jag själv, hustrun och två stycken 6-åriga pojkar) åka till Miami. Vi har bokat business och nu återstår det angenäma att välja sittplatser som är bäst för oss och lugnast för andra resenärer. Hustrun och jag har flugit nya kabinen och då tagit mittensektionen för att kunna prata med varandra. Frågan är nu om man bör sitta 1+2+1 eller sitta 2+2 på separata rader.

Någon som har erfarenhet eller förslag? Det är 330-plan åt båda håll.
Jag har bokat 2+2 för oss i familjen till Miami i oktober då vi reser med två barn 6år och 4år gamla och vi tänker oss att vi vuxna sitter med varsitt barn. Vilka datum åker ni?
 

Wyll

Medlem
Har bokat ARN-LAX med frugan och vår när vi flyger 9 månaders dotter. Fick såterna 2D,2F. Någon som har erfarenhet utav att resa med spädbarn i nya kabinen??

När jag reser ensam är det alltid 1H så finns ingen egen erfarenhet utav andra sätten. Ser att 1D,1F är ledig men frågan är om man får ha spädbarn där?
 

Malm

Medlem
Jag måste rådfråga er igen. Om man åker två och vill kunna prata med sitt sällskap under resan, vilken platskbination är bäst? Idag har vi bokning på A1 och D1. Valde dom för att dom är "öppna" mot varandra, dock med en gång emellan. Är det bättre att välja 1D och 1F?
 

Wyll

Medlem
Jag måste rådfråga er igen. Om man åker två och vill kunna prata med sitt sällskap under resan, vilken platskbination är bäst? Idag har vi bokning på A1 och D1. Valde dom för att dom är "öppna" mot varandra, dock med en gång emellan. Är det bättre att välja 1D och 1F?

Ja reser man i sällskap om 2 är 1D;1F bäst.
 

JohanA

Medlem
Jag måste rådfråga er igen. Om man åker två och vill kunna prata med sitt sällskap under resan, vilken platskbination är bäst? Idag har vi bokning på A1 och D1. Valde dom för att dom är "öppna" mot varandra, dock med en gång emellan. Är det bättre att välja 1D och 1F?
Ta mittenraden utan tvekan!
 
Toppen