Senaste nytt

Kalmar-Shanghai

Zniper

Medlem
Hej!

Inspirerad utav andra här på forumet så ska jag besöka alla Disneys parker tillsammans med min dotter och jag har tänkt börja med Shanghai. Jag triggade min 2-4-1 voucher nyligen men den har inte kommit upp på sas.se ännu.

Angående Shanghai så har jag sett att om man stannar i upptill 6 dagar så behöver man inget visum men det (3e parts land) kan jag väl inte boka via sas.se utan då måste jag ringa Tallin?

  • Varifrån vill du börja din resa? Kalmar
  • Var är din destination? Shanghai
  • När vill/behöver du resa ut? 24/4-4/5 2017
  • När vill/behöver du komma hem? 11/5 2017
  • Hur länge vill du vara borta? 6
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen och 1 barn (5år)
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS (pga barnrabatten)
  • Vad är din budget? (per person) 2-4-1 voucher 150 000 EB poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Flyga med SAS, Business
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja så jag slipper betala visum. Sett nån siffra på 1300kr för visum, stämmer det?
 

Kevinator

Medlem
Visum kostar ca 1300kr, det stämmer. De införde prisförändringen tidigare iår. Single entry kostar lika mkt som multiple entry
 

Tonton

Medlem
Nu är jag dålig på hur det funkar med resor bokade poäng - men min spontana tanke är att du bokar en open jaw-biljett.

Tex: KLR-ARN-CPH-PVG // HKG-ARN-KLR

Sedan så får Ni boka en separat flygning mellan Shanghai och Hong Kong. På så sätt håller du dig till SAS så mycket som möjligt samt slipper visumkostnaden för Kina.
 

Canadien

Medlem
Just nu verkar det finnas tillgänglighet ut KLR-PVG i början av Maj, och hem från HKG 7/8/9 Maj.
Boka snabbt innan de försvinner. Notera att du inte kan söka eller boka opennjaw med poäng på Sas hemsida, för att se tillgänglighet får du flrst söka PVG t o r, sedan kolla på HKG t o r.
Du måste sedan ringa Tallinn och boka.
 

JohanA

Medlem
Just nu verkar det finnas tillgänglighet ut KLR-PVG i början av Maj, och hem från HKG 7/8/9 Maj.
Boka snabbt innan de försvinner. Notera att du inte kan söka eller boka opennjaw med poäng på Sas hemsida, för att se tillgänglighet får du flrst söka PVG t o r, sedan kolla på HKG t o r.
Du måste sedan ringa Tallinn och boka.
Det är segmentet från/till Kalmar som ställer till det, annars går det att både söka och boka open jaw online.
 

Zniper

Medlem
Min voucher har inte kommit upp på sas.se ännu. Måste jag betala min Amex räkning som gjorde att jag kom upp i över 150.000kr innan vouchern blir tillgänglig?
 

LSH

Medlem
Min voucher har inte kommit upp på sas.se ännu. Måste jag betala min Amex räkning som gjorde att jag kom upp i över 150.000kr innan vouchern blir tillgänglig?
Kul med fler Kalmariter!

Nej. Du ska inte behöva betala fakturan, men det kan ta några dagar. Alternativt ringer du Tallin och bokar. De "ser" kupongen även om den inte visas på sas.se

KLR-ARN-PVG finns 2:e och 3:e maj
HKG-ARN-KLR finns 8:e och 9:e

Edit: Ser att utresan är KLR-ARN-CPH-PVG och ganske lite dryg att göra med ett barn. Du kan förstås boka ut från CPH med då måste du ringa Tallin

Lycka till!
 

Zniper

Medlem
Kul med fler Kalmariter!

Nej. Du ska inte behöva betala fakturan, men det kan ta några dagar. Alternativt ringer du Tallin och bokar. De "ser" kupongen även om den inte visas på sas.se

KLR-ARN-PVG finns 2:e och 3:e maj
HKG-ARN-KLR finns 8:e och 9:e

Edit: Ser att utresan är KLR-ARN-CPH-PVG och ganske lite dryg att göra med ett barn. Du kan förstås boka ut från CPH med då måste du ringa Tallin

Lycka till!

Japp det blir till att ta tåget till CPH på utresan och sen flyga din föreslagna väg hem
 
Toppen