Senaste nytt

Hur får man tag på Menzies bagagehandering på Arlanda T2?

agehall

Medlem
Jag behöver få tag på Menzies bagaghantering på Arlanda Terminal 2 men nummret som står på Arlandas hemsida går till Holland och där hänvisar man till flygbolaget som hänvisar till bagagehanteringen...

Någon som sitter på ett vettigt nummer?
 

sweflyer

Medlem
Jag har haft samma problem två gånger. Det enda raka är att ringa till växeln på Arlanda och be dem koppla dig till terminalkoordinatorn på Menzies i terminal 2. Jag har fått ett mobilnummer när jag testat (men har inte kvar det tror jag). Den personen har kunnat hjälpa mig.
 

agehall

Medlem
Ok, tack för tipset!

edit: Nähe, det gick inte alls. De hade inget nummer som de kunde koppla till och numret de lämnade ut var detsamma som står på ARNs hemsida.

Det här suger stenhårt. Varför fungerar bagagehanteringen på T2 så fruktansvärt dåligt?
 
Last edited:

Kricka

Medlem
Inte för att jag vet om det hjälper men jag skulle kontakta Swedavia för att försöka
få till stånd en förändring..
 

sweflyer

Medlem
Ok, tack för tipset!
edit: Nähe, det gick inte alls. De hade inget nummer som de kunde koppla till och numret de lämnade ut var detsamma som står på ARNs hemsida.
Det här suger stenhårt. Varför fungerar bagagehanteringen på T2 så fruktansvärt dåligt?
Vaa? Det har alltid fungerat för mig. Låt mig återberätta mina T2 baggage-berättelser + lösning lite kort

-Extremt kort transfer i Lissabon, så endast Business kom med anslutande plan. Detta var på den tiden då TAP Portugal använde T2. Väskorna skulle köras hem nästa dag, men gjorde det ju så klart inte. Fick ett nummer att ringa som gick till en röstbrevlåda. Röstbrevlådan var full så gick inte att prata in... Så istället för att ringa numret så provade jag att ändra sista siffran (så om numret slutade på 00 testade jag anknytning 01, 02 och så vidare) tills jag äntligen kom till en person som jobbade där och kunde ge min numret till terminalkoordinatorn. De levererades ut efter det samtalet.

-Extremt kort transfer efter sent inkommande med British Airways i november. Jag var enda passageraren som kom med anslutningen tror jag. Bagaget skulle komma med nästa BA-plan, men levererades i varje fall inte ut till mig. Gick inte att få något vettigt svar på numret på hemsidan. Ringde växeln som gav mig numret till koordinatorn som hittade väskorna felmärkta. De levererades ut efter det samtalet.
 

agehall

Medlem
Glöm inte att först läsa skylten om att man inte får vara dum mot personalen ! Risken
är nog överhängande att man blir förbannad när man står där och de svarar "Goddag
Yxskaft"

Jag tänker bara komma med några brutala sanningar, så som att de är fullkomligt inkompetenta och inte gör sitt jobb.

Om de tillkallar polis så får det vara så - jag har fakta på min sida.
 
Toppen