Senaste nytt

British Airways/American AIrlines/Iberia matchar Lufthansas rea till USA

Senator

Moderator
Jag kollade precis priser till San Fran och New York i juli/augusti och ser nu att BA, AA, IB joint venture har matchat Star Alliance joint venture priser. Så om man inte har bokat en USA resa än finns det mycket att välja på i affärsklass
 

Senator

Moderator
Samma på alla affärsklass fares:
150% av distans

100% bonus för silver och guld

Så en t/r i Club World som silver/guld generar 30,000 Avios som är det samma som en C till F uppgradering. M.a.o bättre än M&M
 

Concorde

Founding Member
En av anledningarna till att jag kör BAEC. Generöst att tjäna poäng och relativt enkelt att bränna i C eller F :)
Lägg till 2-4-1 från kreditkortet och dom där First resorna till Sydafrika blir plötsligt väldigt billiga.
8,000SEK + 195,000 poäng för två, istället för mellan 150,000-200,000SEK kontant.
 

Senator

Moderator
Jag har kollat i morse, och LH (med Joint Venture partners) ligger inte kvar. Det går dock att fynda med BA/IB/AA fram till 1 juni. Tyvärr är min almanacka inte helt lätt för juli/augusti än, men om det går att få ordning på saker inom kort så funderar jag på något av dessa:
NYC: 15,800kr
BOS: 14,725kr
SFO: 19,639kr
LAX: 19,843kr

Just nu behöver jag ingen BA EC TP-run, hade varit bättre med Star för min del men hade inte möjlighet att boka innan gårdagen.
 
Toppen