Senaste nytt

Loungefrågor KLM?

FF#1

Medlem
Äntligen ska man få flyga lite KLM igen :)
Har några funderingar om lounge access med KLM och Sky Team

Hur funkar det med ett Alitalia freccia alata plus på en KLM bonusresa?
Går det att lägga in på något sätt eller är det bara "flasha" kortet på flygplatsen?

Kommer man in i loungen i Linköping med ett Alitalia freccia alata plus när man reser på KLM ekonomibiljett?

Har långt byte över natten i Amsterdam, går det att komma in i loungen vid ankomst med morgondagens Boardingpass?
 

agehall

Medlem
Hur funkar det med ett Alitalia freccia alata plus på en KLM bonusresa?
Går det att lägga in på något sätt eller är det bara "flasha" kortet på flygplatsen?
Troligen får du visa upp kortet.

Kommer man in i loungen i Linköping med ett Alitalia freccia alata plus när man reser på KLM ekonomibiljett?
Ja, det ska fungera om du flyger därifrån.

Har långt byte över natten i Amsterdam, går det att komma in i loungen vid ankomst med morgondagens Boardingpass?
Vad jag vet är det bara same day access, dvs du kommer inte in dagen innan din flight. Har du en flight kl 02 så kommer du säkerligen in kvällen före men om du har en flight kl 10 nästa dag kan du nog glömma det hela. Och så roliga är inte KLM Crown Lounge heller att man går dit dagen innan bara för att.
 

FF#1

Medlem
Troligen får du visa upp kortet.


Ja, det ska fungera om du flyger därifrån.


Vad jag vet är det bara same day access, dvs du kommer inte in dagen innan din flight. Har du en flight kl 02 så kommer du säkerligen in kvällen före men om du har en flight kl 10 nästa dag kan du nog glömma det hela. Och så roliga är inte KLM Crown Lounge heller att man går dit dagen innan bara för att.

tack,

Flyger från LPI, så då ska det funka.
har varit några ggr på Crown lounge, så jag har inga höga förväntningar. var mest nyfiken hur det funkar.
Ska bo på Hilton så det blir nog att knalla över dit istället
 
Äntligen ska man få flyga lite KLM igen :)
Har några funderingar om lounge access med KLM och Sky Team

Hur funkar det med ett Alitalia freccia alata plus på en KLM bonusresa?
Går det att lägga in på något sätt eller är det bara "flasha" kortet på flygplatsen?

Kommer man in i loungen i Linköping med ett Alitalia freccia alata plus när man reser på KLM ekonomibiljett?

Har långt byte över natten i Amsterdam, går det att komma in i loungen vid ankomst med morgondagens Boardingpass?
Igår på AMS va det inga problem att komma in i KLM-loungen genom att ha statuslöst-FB inlagt i bokningen och sedan bara visa Alitalia-kortet. Hade en gäst också.

På LPI ska du passera säkerhetskontrollen ca 5 min innan boarding så no need for lounge. Annars måste du va där 20 min innan och köa till incheck för att få koden till loungedörren.
 
Toppen