Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Bokade en 2-4-1 igår men nu har mitt resesällskap bestämt sig för att flytta resan en dag i tiden. Eftersom det väl kostar att boka om (iofs bara 150 kr, men ändå) tänkte jag boka av den och boka en ny via Tallinn. Har aldrig bokat av/om en 2-4-1 förut, men visst påverkar det här inte själva vouchern? Alltså, om jag ringer och bokar av resan, och sen bokar en ny, då borde de se att jag har en voucher och den fungera som vanligt? Rädd för att boka av och att Tallinn sedan inte kan se vouchern eller tycker att den är spenderad på den första (nu avbokade) bokningen...
Jag vill bara påpeka att awardplatserna som du bokar av inte nödvändigtvis kommer tillbaka som awardplatser igen. Så du tar risk ifall du avbokar befintliga bonusresor och boka en ny.
 

joa

Medlem
Går det inte viaq SAS hemsida att boka och utnyttja en 2-4-1 om man har fler än två personer i bokningen?
Har en treåring och ett spädbarn som skall haka på och så fort någon av de läggs med försvinner möjligheten till 2-4-1 på hemsidan.
Man måste ringa då alltså?
 

Impendill

Medlem
Går det inte viaq SAS hemsida att boka och utnyttja en 2-4-1 om man har fler än två personer i bokningen?
Har en treåring och ett spädbarn som skall haka på och så fort någon av de läggs med försvinner möjligheten till 2-4-1 på hemsidan.
Man måste ringa då alltså?

Är Det inte så att vouchern bara gäller för 2 personer då?
 

Dr. Miles

Expert
Går det inte viaq SAS hemsida att boka och utnyttja en 2-4-1 om man har fler än två personer i bokningen?
Har en treåring och ett spädbarn som skall haka på och så fort någon av de läggs med försvinner möjligheten till 2-4-1 på hemsidan.
Man måste ringa då alltså?
Bokning via online fungerar inte om det blir mer än 2 personer. Det visade i alla fall fel summa av poäng när jag försökte det.
 
Jag har inte riktigt än nått upp i spend för en 2-4-1. Kan jag boka en enkelresa utan poängrabatt (för att säkra en plats) och sedan ändra till tur-och-retur när jag väl får vouchern?

Hörde tidigare att någon kunnat boka enkel med voucher och sedan boka om till t/r när det fanns tillräckligt med poäng men det är ju inte riktigt samma sak.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen