Jag bokade och förskottsbetalade via Hotels.com 2st 4-bäddsrum åt min dotter och hennes 5 väninnor nu i somras. Rummen skulle enligt beskrivningen på Hotels.com vara på ca 60kvm med rymlig, möblerad terass.
När de checkade in fick de istället 2st mindre dubbelrum med en extrasäng i varje rum, ingen terass. Efter att jag kontaktat Hotels.com fick de efter någon dag bytt ut det ena dubbelrummet mot ett 4-bäddsrum så de slapp extrasäng i det andra rummet. Någon stor terass syntes däremot inte till.
När jag skickade in ett klagomål kring detta erbjöds jag kuponger till ett värde av 3000:- vilket knappt täcker mellanskillnaden på vad jag bokat och vad som faktiskt levererats, dessutom kan dessa kuponger inte användas vid bokning av de flesta populära hotell.
I dialogen med deras reklamationsavdelning har jag mötts av en mycket trist attityd. Det de kallar "kompensation" vill jag påstå borde handla om en ren återbetalning av överkjutande belopp. Där tar det stopp och jag kommer inte längre med mitt ärende.
Innan jag överväger ARN, är det någon här som vet om man kan överpröva detta högre upp hos Hotels.com? Just nu känns det som jag är utlämnad åt godtycket hos en enskild medarbetare på reklamationsavdelningen.
När de checkade in fick de istället 2st mindre dubbelrum med en extrasäng i varje rum, ingen terass. Efter att jag kontaktat Hotels.com fick de efter någon dag bytt ut det ena dubbelrummet mot ett 4-bäddsrum så de slapp extrasäng i det andra rummet. Någon stor terass syntes däremot inte till.
När jag skickade in ett klagomål kring detta erbjöds jag kuponger till ett värde av 3000:- vilket knappt täcker mellanskillnaden på vad jag bokat och vad som faktiskt levererats, dessutom kan dessa kuponger inte användas vid bokning av de flesta populära hotell.
I dialogen med deras reklamationsavdelning har jag mötts av en mycket trist attityd. Det de kallar "kompensation" vill jag påstå borde handla om en ren återbetalning av överkjutande belopp. Där tar det stopp och jag kommer inte längre med mitt ärende.
Innan jag överväger ARN, är det någon här som vet om man kan överpröva detta högre upp hos Hotels.com? Just nu känns det som jag är utlämnad åt godtycket hos en enskild medarbetare på reklamationsavdelningen.