Senaste nytt

Stockholm till Indonesien i December

Sofia

Medlem
Sitter här och fnular på min decemberresa till Indonesien och behöver lite tips och råd.
Det är hyfsat billigt att flyga med Turkish Airlines till Jakarta från Stockholm. Ca 20.000 från Stockholm till Jakarta.
Ungefär samma pris att flyga med Cathay från Amsterdam men då måste jag fixa separat biljett dit och givetvis blir det ett byte i Hong Kong.
Jag kommer resa med en väldans massa bagage (dyk- och kamerautrustning) jag vill göra det så enkelt för mig som möjligt.
Hur är Turkish vs Cathay vad gäller inflight service i C, lounger och övrigt? Har inte flugit någon av dom faktiskt.

Om någon kan hitta något likvärdigt tar jag gärna emot tips!

Utresa från Stockholm 16-19 december och hemresa från Indonesien 4/1 (fixed date). Om jag flyger till Jakarta eller till Denpasar är mindre viktigt, inrikes vidare kostar ungefär lika mycket från båda ställena.
Gärna så kort restid som möjligt. Och i C, annars orkar jag inte med semestern ;)
 

JensE

Medlem
Cathay slår Turkish på allt förutom kanske maten.
Mjuka och hårda produkten är absolut toppklass.
Har du emerald inom OW så har du även tillgång till 2 riktigt bra lounger (The Pier och The Wing i Hong Kong)
Angående baggage har jag lite dålig koll, reser aldrig med mycket incheckat.
Sen är Cathay rankat som ett av världens säkraste bolag.. Turkish ligger väldigt långt ner på listan.
 

SNIFF

Medlem
Har inte lagt ner min själ i det här.
Får inte fram någon renodlad business-biljett. Förutom i högsta C/J-klass, för 84k.
Men billigare att flyg non-flex-First. :p
upload_2016-8-2_23-33-47.png
 

Sofia

Medlem
Blev Cathay från Amsterdam till Jakarta. Får boka SAS separat men det ska nog gå bra. Puh! Vilken pärs :eek:

Glömde att säga att det bara är jag som reser, Mr. Sofia är redan där borta :)
 

Dr. Miles

Expert
Blev Cathay från Amsterdam till Jakarta. Får boka SAS separat men det ska nog gå bra. Puh! Vilken pärs :eek:

Glömde att säga att det bara är jag som reser, Mr. Sofia är redan där borta :)
Om du måste köpa en separat biljett till Amsterdam, är det inte bättre att köpa Qatar Airways biljett från Stockholm till Jakarta?
Det kostar ca 24.000 SEK inkl. skatter för utresa 16 dec, hemresa 4 jan.
 

Dr. Miles

Expert
Blev Cathay från Amsterdam till Jakarta. Får boka SAS separat men det ska nog gå bra. Puh! Vilken pärs :eek:

Glömde att säga att det bara är jag som reser, Mr. Sofia är redan där borta :)
Går det att avboka resan från Amsterdam utan straffavgift?

Om det är OK att ha lång layover i Hong Kong på ditvägen så kan du få Cathay Pacific Business class biljett från Stockholm för ca 17.600 SEK inkl. skatter.

Screenshot20160803 01 CX.png


EDIT: Det ser ut som Cathay Pacific Business class biljetten från Amsterdam är ej avbokningsbar (non-refundable) :(

Fare basis: I1MRTA90
Kod:
Category 16: Penalties

  CANCELLATIONS
    ANY TIME
      TICKET IS NON-REFUNDABLE.
 
Last edited:
Går det att avboka resan från Amsterdam utan straffavgift?

Om det är OK att ha lång layover i Hong Kong på ditvägen så kan du få Cathay Pacific Business class biljett från Stockholm för ca 17.600 SEK inkl. skatter.

Visa bifogad bild 54867

EDIT: Det ser ut som Cathay Pacific Business class biljetten från Amsterdam är ej avbokningsbar (non-refundable) :(

Fare basis: I1MRTA90
Kod:
Category 16: Penalties

  CANCELLATIONS
    ANY TIME
      TICKET IS NON-REFUNDABLE.
Och det är just därför man ALLTID skall vänta på @Dr. Miles innan man bokar!
 

JensE

Medlem
Det finns en 24h hold period innan man betalar. Men det är en option vid bokningstillfället.
24h fri avbokning tror jag bara gäller för resor som startar i USA (troligen DoT som pressat dom till det)
 
Toppen