Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

kaktusen

Medlem
Sitter och räknar på det hela om man ska betala in 80 000 kr. Har Amex Premium och SAS MC i skrivande stund.

Amex Premium (15 p / 100 kr) ger = 12 000 poäng för 1600 kr (80 000 x 2%) vilket är 7,5 poäng per krona.
SAS Mastercard (10 p / 100 kr) ger = 8000 poäng för 800 kr (80 000 x 1%) vilket är 10 poäng per krona.

Skulle man titta på skillnaden 4000 poäng för 800 kr så blir det 5 poäng per krona. Är det värt?

Om man skulle skaffa Amex Elite (4000 kr per år - 500 kr eftersom jag har haft Amex Premium i ett halvår nu = 3500 kr) så ger det 20 p / 100 kr vilket motsvarar 16 000 poäng för 1600 kr eller 10 poäng per krona. Samtidigt kommer jag upp i voucher nr 2.

Vad hade ni gjort i detta läge?
Amex Elite. Det är väl även rätt relevant hur din spend ser ut "till vardags". Om du har hyfsad spend så får du inga fler touchers men det blir ju mer poäng totalt.
 

Meazza

Medlem
Återkopplar angående mitt problem med Betalo och Coop MedMera-kortet som spärrats pga skimming. Jag ringde som sagt Coop som inte visste vad de skulle göra- Lovade att återkomma vilket de gjorde för två dagar sen, men bara med informationen att "de jobbade på det och kommer återkomma". Jag kontaktade därför Betalo direkt som löste problemet snabbt och enkelt genom att lägga in mitt nya kort på mina kommande betalningar utan att jag behöver betala någon avgift. Coop har nu två dagar senare fortfarande inte kontaktat mig.

Betalo 1 - Coop 0
Tack igen för info. Samma sak har nu hänt mig, hoppas att jag har samma lycka hos Betalo imorgon...
 

mry

Medlem
Verkar tyvarr inte fungera med utlandskt kreditkort. Alla kort jag provat (Visa, Amex, MC) nekas direkt nar jag forsoker lagga till dem.

Enligt deras FAQ så accepterar betalo följande kort står det på deras sida:

Betalo.se skrev:
Vilka kort accepterar Betalo?
Betalo accepterar alla typer av kort, dvs. debetkort/bankkort, betalkort och kreditkort. Betalo accepterar alla Visa, MasterCard & American Express-kort utgivna i följande länder:

Australien
Belgien
Danmark
Finland
Frankrike
Tyskland
Grekland
Holland
Italien
Kanada
Norge
Portugal
Spanien
Sverige
Schweiz
Storbritannien
USA
Österrike

Mastercard SpendOn Presentkort accepteras ej.

For de som ar intresserade kan jag meddela att inte heller Billhop accepterar utlandska kreditkort. Synd, men vantat antar jag!
 

sa835421

Ny medlem
Ngn som använt Betalo.se för CSN samt bolåneräkningar? Får följande medd "det här PG/BG kontot är blockerat hos Betalo"
 
Toppen