Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

AABack2ARN

Medlem
Ser underbart ut. Alla beacher på Hawaii är dock allmänna så även beachen på Kea Lani. Dock gör hotellen det lite knepigt för andra att komma dit genom att begränsa parkeringen. Men det kan vara bra att veta att hotellen kan enbart hindra dig från att använda deras strandutrustning (typ solstolar, parasoll) men inte själva stranden. De måste också ha faciliteter (typ toa/dusch) tillgängliga för allmänheten om de har det för sina egna gäster - även om dessa kan ligga ganska långt bort.

Ta er över till Waimea Shopping Center om ni inte varit där och ta en burgare eller sallad på Burgers in Paradise (eller vad nu stället heter just på Maui). Prisvärt. Andra prisvärda restauranger ligger en bit norr om Wailea. Kommer inte håg shoppingcentrets namn just nu men det ligger några hak där som serverar godkänd mat till rimliga priser. Har för mig att det finns en Dennys där också men den kanske jag inte rekommenderar ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

henkedio

Medlem
Ser underbart ut. Alla beacher på Hawaii är dock allmänna så även beachen på Kea Lani. Dock gör hotellen det lite knepigt för andra att komma dit genom att begränsa parkeringen. Men det kan vara bra att veta att hotellen kan enbart hindra dig från att använda deras strandutrustning (typ solstolar, parasoll) men inte själva stranden. De måste också ha faciliteter (typ toa/dusch) tillgängliga för allmänheten om de har det för sina egna gäster - även om dessa kan ligga ganska långt bort.

Ta er över till Waimea Shopping Center om ni inte varit där och ta en burgare eller sallad på Burgers in Paradise (eller vad nu stället heter just på Maui). Prisvärt. Andra prisvärda restauranger ligger en bit norr om Wailea. Kommer inte håg shoppingcentrets namn just nu men det ligger några hak där som serverar godkänd mat till rimliga priser. Har för mig att det finns en Dennys där också men den kanske jag inte rekommenderar ;)

För att spinna vidare på ditt inlägg så rekommenderar jag 808 Deli i Kihei, magiska mackor.
 

AABack2ARN

Medlem
För att spinna vidare på ditt inlägg så rekommenderar jag 808 Deli i Kihei, magiska mackor.

Tack för tipset. Den skall prövas när jag kommer dit om en månad. Det stället ligger strax söder om shoppingcentret jag pratade om. Dennys verkar inte finnas kvar? Moose McGilly (i samma hus som 808 Deli) tror jag inte jag har testat.
 

henkedio

Medlem
Tack för tipset. Den skall prövas när jag kommer dit om en månad. Det stället ligger strax söder om shoppingcentret jag pratade om. Dennys verkar inte finnas kvar? Moose McGilly (i samma hus som 808 Deli) tror jag inte jag har testat.

Har nog bara parkerat utanför Dennys, inte en aning om det finns kvar. Har inte varit där sen 2014 tyvärr. Men 808, klockrent. Älgen kan du skippa, ingen vidare mat om jag ska vara helt ärlig. Finns inte så mycket att skryta om i Kihei egentligen. Vanligtvis käkar vi alltid enkel lunch ute. Sen blir det i princip alltid en runda in till Kahului och Whole foods för att köpa något härligt att grilla på kvällen.
 

AABack2ARN

Medlem
Var nog där 2013 eller 2014 men tänkte inte riktigt på om Dennys fanns kvar. Kihei är ju inte riktigt gjort för att vara speciellt häftigt eller turistanpassat - det är därför jag gillar Kihei. Då är ju Lahaina bättre om man är ute efter åtminstone lite tätortskänsla.
 

taxvalp

Medlem
Om vi pratar restauranger i Kihei så får Cuatro inte glömmas bort. BYOB, litet och ligger i en strip mall men fantastisk mat. Värt att resa till Kihei enbart för att äta där enligt mig och många andra...

Cuatro Restaurant
 

henkedio

Medlem
Som min fru sa innan ikväll, om jag hade fått chansen att bo på någon ö på Hawaii så hade jag kunnat jobba som städare på strippklubb. Mitt val var sopåkare :D
 
Toppen