Senaste nytt

Helsingfors - London med Airbus 350 utökas och blir permanent

fcx

Medlem
Låter annars som ett lämpligt sätt att slinga plan. De flesta Asienflighterna går ju på under 24 timmar på ett varv.
 

011430121

Medlem
I torsdags var det en AY A350 på BRU och på fredagen var det en A319. Ser ut att det är så varje vecka, har ej kollat hur många gånger i veckan som AY flyger med A350 till BRU, vill minnas att det finns en tråd om detta här på BC och där talades om det var för frakten som gjorde att man flög med A350.
CPH har vid några tillfälle haft AY 330/340 på besök.

upload_2016-7-26_9-13-44.png


upload_2016-7-26_9-14-48.png
 
Det är väl också crewträning antar jag. AY måste ju ha några hundra nya CC som ska lära sig A350, vilket ju inte är en flygplanstyp som så många har jobbat på sen tidigare.
 

Jonas C

Medlem
Till Bryssel är det frakt som gäller. Passagerarna är mer eller mindre ren vinst för flygbolaget då frakten täcker alla kostnader för flygningen. Misstänker att detsamma gäller för denna rutt.
 

Palazzi

Medlem
Bra! Då tar jag en tripp till London när jag testar den nya nextjet - linjen från Västerås (som ansluter till Finnairs nät i Helsingfors).

Med tanke på att Ryan flyger direkt till London Stansted från Västerås lär jag troligen bli enda resenär som flyger hela min planerade sträcka....
 

Homer

Medlem
Tja, det står ju i artikeln jag länkade till:

Andrew Fish, Finnair Sales Director UK and Ireland and Benelux, said:

The change, from a smaller short haul configured Airbus A320 aircraft, allows the airline to meet the increased demand for capacity and cargo on this busy route.
 
Låter annars som ett lämpligt sätt att slinga plan. De flesta Asienflighterna går ju på under 24 timmar på ett varv.
Men blir inte det väldigt störningskänsligt? Asien är ju inte direkt fritt ifrån kasst väder och förseningar framförallt igenom Kina och Heathrow är ju inte heller ovanligt att man fastnar på.
 

FFlash

Medlem
Med tanke på att Ryan flyger direkt till London Stansted från Västerås lär jag troligen bli enda resenär som flyger hela min planerade sträcka....

:D cool
Jo det är frakt som gäller. Har själv flugit all plantyper A330,340,350 på sträckan HEL-LHR. Skönt om det blir mer A350. Ett av bästa sätten att bränna AY+ poäng, boka billigt ekonomi och sedan upggradera med 10000 poäng till business. På A330 har det t.o.m. hänt att jag fått "gratis opup" då de har sk. "minicabin" som jag kunnat välja vid check-in, dvs fått sitta i business kabinen.
 
Toppen