Senaste nytt

Disneys parker

Zniper

Medlem
Hej!
Inspirerad utav @Börnen så ska jag spendera mina eurobonuspoäng på att besöka alla Disneys parker med min dotter (5 år). Det verkar vara många på forumet som besökt parkerna så därför tänkte jag att vi skulle kanske kunna ha en gemensam tråd med tips och funderingar.
Jag har tänkt inleda med att besöka Tokyo/Hong Kong/Shanghai. Skulle kanske satsa på Shanghai nu när det precis öppnat...

Finns det någon tid på året som passar bäst/sämre för att besöka resp. park? Tex Orlando är väl inte att rekommendera runt spring break. Shanghai läste jag att April,Maj är "bäst" tid att besöka
 

Börnen

Medlem
Trevligt. Vi är på tältsemester just nu så ber att få återkomma med längre inlägg när jag är åter med stabilt bredband och är nära ett eluttag. Vi har bara Shanghai kvar, det vore kul om någon varit där redan och kan berätta
 

jerixon

Medlem
Kul!
Bara varit i Florida men skulle gärna besöka de andra också =)
Tänte bocka av LA nästa gång jag är i närheten!
 

nota bene

Medlem
Jag gjorde Paris som barn 1993 och Orlando 1995. Minns att jag var mycket förtjust i bergochdalbanan 'Big thunder mountain' I Paris, och Orlando var väldigt fascinerande med Epcot centre och alla de olika länderna/kulturerna och maten.

Orlando går väl att göra när som helst vad gäller klimatet, men undvik större amerikanska lov eller helger.

Hong Kong har jag varit i vuxet tillstånd (några vänner ville dit). Jag gillar nöjesfält med coola bergochdalbanor, fritt fall etc. Men är inte särskilt intresserad av Disney. Håller definitivt det jag minns av Orlando högre, men klart värt ett besök. Dock skulle jag inte välja boende nära parken i HK om det är dyrt - är mycket lätt att ta sig dit med public transport från andra ställen.
 

Olle A

Medlem
Disneyland, Shanghai.
Vi är två vuxna som var där den 11:e juli. Vi strosade mest runt och fascinerades av det fantastiska byggnadsverket, snyggt, påkostat och vackert.
En dyr middag på slottet förstås och sen såg vi en mycket bra Tarzan-show med enormt skickliga akrobater. Rekommenderas !
Då vi aldrig varit på Disneyland som barn tog vi det som en rolig utflykt. Provade inga åkupplevelser heller tyvärr men det fanns ju både ruskiga och snälla varianter. :eek:
Lite kul att höra disneysånger på kinesiska var det i alla fall.
Eftersom det ligger en bra bit utanför stan tog vi en Uber dit och taxi tillbaks men det går tunnelbana hela vägen för den hugade.
Så det är bara att boka en resa @Börnen och @Zniper !


20160724_194728[1].jpg
 

ekf

Medlem
Funderar på ett besök i parken utanför LA i slutet av augusti. Behöver vi fundera på att köpa 1-dagsbiljett redan nu eller brukar det vara lugnt att vänta till kvällen innan? Skulle tro att vi kommer sikta på en vardag...

OT-fråga: Samma fråga, fast för Universal Studios...
 

Kricka

Medlem
Funderar på ett besök i parken utanför LA i slutet av augusti. Behöver vi fundera på att köpa 1-dagsbiljett redan nu eller brukar det vara lugnt att vänta till kvällen innan? Skulle tro att vi kommer sikta på en vardag...

OT-fråga: Samma fråga, fast för Universal Studios...

Besökte Disney World resp. Universal i Orlando under sportlovet. Vi såg till att vara på plats när
de öppnade och då är det inga köer till attraktionerna. Man kan försöka klara av några av de mest
populära åken direkt dvs. innan köerna byggs upp alt. köpa ett s.k. Fastpass för att gå förbi köerna.
Det senare kan nog vara praktiskt om man bara stannar en dag. Universal i Orlando har något
motsvarande.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

Börnen

Medlem
Disneyland, Shanghai.
Vi är två vuxna som var där den 11:e juli. Vi strosade mest runt och fascinerades av det fantastiska byggnadsverket, snyggt, påkostat och vackert.
En dyr middag på slottet förstås och sen såg vi en mycket bra Tarzan-show med enormt skickliga akrobater. Rekommenderas !
Då vi aldrig varit på Disneyland som barn tog vi det som en rolig utflykt. Provade inga åkupplevelser heller tyvärr men det fanns ju både ruskiga och snälla varianter. :eek:
Lite kul att höra disneysånger på kinesiska var det i alla fall.
Eftersom det ligger en bra bit utanför stan tog vi en Uber dit och taxi tillbaks men det går tunnelbana hela vägen för den hugade.
Så det är bara att boka en resa @Börnen och @Zniper !


Visa bifogad bild 54641

Shanghai är bokat för höstlovet, blir att bo på Toy Story Hotel vid parken
 
Toppen