Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

kaktusen

Medlem
Jsg har inga problem med att boka dagar innan avgång. Brukar block var statisk kring julen eller finns det hopp att man släpper platser senare?
 

Dr. Miles

Expert
Jsg har inga problem med att boka dagar innan avgång. Brukar block var statisk kring julen eller finns det hopp att man släpper platser senare?
Om du pratar om awardplatser, är det viktigt att det finns fysiskt tillgängliga platser. Finns det lediga säljbara platser på dina datum?
 
Hur är det med Skatter och tillägg? Är de hutlösa?

Kollar på en resa - ARN(SK-C)-FRA(TG-F)-SYD(TG-F). Och samma rutt tillbaka.

Betalade 3952 SEK för ARN-FRA-BKK-SYD-AKL (och hem samma väg) med LH C, TG F, NZ C. Så mer än det borde du inte behöva betala. Mkt bättre än för ett år sen då ARN-LHR-BKK-SYD-BKK-FRA-ARN med SAS Plus, TG F, LH C gick på 8804 SEK :)
 

MartinH

Medlem
Detta har jag också funderat på. Är avgifterna alltid desamma för ekonomi, business och first?
En del länder (UK) har högre skatter för premiumkabin, en del flygbolag har högre bränsletillägg för premiumkabin. Se exempel.
Högre bränsletillägg är ju inget "problem" längre med Eurobonus då de debiterar en fast summa numera.

screenshot-matrix.itasoftware.com 2016-07-24 19-26-59.png
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Detta har jag också funderat på. Är avgifterna alltid desamma för ekonomi, business och first? Eller finns det någon lyxskatt på premiumkabinerna?
Det kanske gäller inte för bonusresor med SAS EuroBonus poäng men det finns en del flygbolag som debiterar olika summa av bränsletillägg beroende på kabinklass, bokningsklass.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hej,

Har spanat lite i United Appen:

ARN-LHR-SFO-AKL. / AKL-SFO-LHR-ARN

Skulle detta vara en giltig ruttning? Är den fullt möjlig? för jag kunde inte få hela rutten i en sökning, utan ARN-SFO och SFO - AKL för sig, med ca 6 timmar stopp i SFO. Men finns i C hela vägen ToR.

Kostnad för detta i poäng och skatter?

Eller har ni något bättre förslag på ruttning?

Tack På förhand !
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Hej,

Har spanat lite i United Appen:

ARN-LHR-SFO-AKL. / AKL-SFO-LHR-ARN

Skulle detta vara en giltig ruttning? Är den fullt möjlig? för jag kunde inte få hela rutten i en sökning, utan ARN-SFO och SFO - AKL för sig, med ca 6 timmar stopp i SFO. Men finns i C hela vägen ToR.

Kostnad för detta i poäng och skatter?

Eller har ni något bättre förslag på ruttning?

Tack På förhand !
Mig veterligen ingen som lyckats boka Australien via USA. Det är en rätt stor omväg.
Poäng med eurobonus är 240k i First, kan tyvärr inte i huvudet vad det kostar i Business. Du får titta på Star Alliance award chart på sas sida där det står angivet. Borde finnas en länk i första posten i denna tråd.
 
Toppen