Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

olo

Medlem
På flygningen GOT-CPH i måndags hände något. Det var min första flygning sedan vårmenyn kom så jag vet inte om det var sinnesförvirring hos JetTime-crewet eller om det var en permanent förändring jag fick uppleva.

Först fick Plus sina snack bites, föredömligt serverade från bricka. Sen rullades cafévagnen ut genom Plus-kabinen. När jag trodde de skulle vända så fortsatte de fram genom hela Go med cafévagnen. Jag såg två stycken Diamond som plockade fritt med dryck och några andra som handlade varor med kort men de flesta tackade ja till en kopp kaffe.

Jag undrar om servicekonceptet har anpassats efter den längre flygtiden som ATR/turbopropprna ger? I så fall är det stortartat! Men det kan också vara mint-chokladbitarna som var slut. På samma sätt som att inga servetter hade lastats på flyget...

Nu vill jag ha era rapporter, för mer on-topic i bloggtråden från @Christian Sternudd kan det inte bli!

Är kaffet tillbaka i Go på de kortare linjerna?
 

Moco

Medlem
På flygningen GOT-CPH i måndags hände något. Det var min första flygning sedan vårmenyn kom så jag vet inte om det var sinnesförvirring hos JetTime-crewet eller om det var en permanent förändring jag fick uppleva.

Först fick Plus sina snack bites, föredömligt serverade från bricka. Sen rullades cafévagnen ut genom Plus-kabinen. När jag trodde de skulle vända så fortsatte de fram genom hela Go med cafévagnen. Jag såg två stycken Diamond som plockade fritt med dryck och några andra som handlade varor med kort men de flesta tackade ja till en kopp kaffe.

Jag undrar om servicekonceptet har anpassats efter den längre flygtiden som ATR/turbopropprna ger? I så fall är det stortartat! Men det kan också vara mint-chokladbitarna som var slut. På samma sätt som att inga servetter hade lastats på flyget...

Nu vill jag ha era rapporter, för mer on-topic i bloggtråden från @Christian Sternudd kan det inte bli!

Är kaffet tillbaka i Go på de kortare linjerna?

Nej, inte vad jag har märkt. I övrigt fattade de ingenting när jag, sittandes i GO, bad om en smoothie och samtidigt visade kortet häromdagen på CPH-GOT. Så det kändes precis som vanligt, kanske lite sämre tom. Dock blev jag serverad i slutändan, så case closed.
 

Moco

Medlem
Kan bjuda på en uppdatering från några flygningar SDL-ARN med Flybe - som av någon konstig anledning inte erbjuder någon försäljning ombord på sina skruttkärror - trots längre flygtid än med jetmaskin på samma sträcka. Varför känner de att de kan frångå konceptet även på Sundsvall nu då? Har dock råkat ut för detta även med JetTime. Inte bra. Thailändskt crew har de också, av någon ännu besynnerligare anledning.
 
Dessvärre @Agö och andra, jag överger idag öin för fastlandet igen!
Så nu är det över med flygande på den nivån jag varit på :)

Men kort och gott, under våren har SAS kabin-service verkligen ryckt upp sig. Allt från fresh bites till riktig frukost och ordentlig service (flybe)
Tidhållningen på Arn däremot har ju gått käpprätt
 

olo

Medlem
En liten uppdatering från livet hos JetTime:
På CPH-GOT har JetTime har fortsatt med serveringen ombord i Go, trots att SAS inte gör det när det är Airbus på sträckan. Igår saknade jag den gamla klassiska mintchokladen och frågade om en sådan när vagnen passerade Plus på tillbaka vägen. Fick då frågan om jag ville ha 2st eller några fler. Svarade "några fler" och fick då (något förvånad) hela det rågade glaset med mintchoklad från vagnen placerat på mitt bord. Det är stor skillnad mot för ett år sedan...

Dessutom har jag sedan jag blev EBD haft seat block alla gånger, utom den gången då kärran var helt slutsålt.

En försämring på JetTime-fronten är dock att OY-JZV Gudlög Viking har börjat gå frekvent på CPH-GOT, vilket GOT tidigare var förskonad från. Komforten på de äldre ATR:erna (JZU/V/W) är betydligt sämre än på de nyare.
 
Toppen