Senaste nytt

20 Tier Points hos British Airways till lägsta kostnad.

BCSkier

Medlem
Sambon är 20 Tier points kort för att nå Executive Club Silver. Hennes intjäningsperiod slutar den 8 oktober. Funkar bara med resa på lördag eller söndag.

Finnair till Helsingfors i bokningsklass som ger 20 TP för Tur och Retur har vi hittat för ~2600kr. Vill hest komma undan billigare än det.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Spelar ingen roll
  3. När vill/behöver du resa ut? Lördag eller söndag från nu till 8/10 förutom 17-18/9
  4. När vill/behöver du komma hem? Helst samma dag som utresan för att slippa hotellkostnad
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? En som ger minst 20 Tier Points vid kreditering till British Airways.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oneworld
  9. Vad är din budget? (per person) max 2500kr
  10. Vad är det viktigaste för dig? 20 Tier points till lägsta kostnad.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
 

Kricka

Medlem
Kika på BA ARN-LHR t.ex. fram och åter en lördag - följande klasser ger 10 TP enkel resa:

Economy låg (K, L, M, N, S, V) 445 Avios 10 TP (från BA:s hemsida).

Edit: Hittar inte några priser över dagen lördag alt. söndag under 2.500:-.
 
Last edited:

Treo

Medlem
Air Berlin och Finnair ger båda enbart 5 TP för billigaste ekonomibiljetterna, så det gäller att vara uppmärksam vid bokning.

Jag gissar (mycket för jag inte hur man ev kan styra bokningsklassen på de andra) men sticker ut hakan och säger att BA t.o.r. London med (billig) Euro Traveller ena vägen och Club Europe andra kan vara kostnadseffektivast. Inte sällan får man väldigt bra CE-pris på "omöjliga tider".
 

Homer

Medlem
Bra tips! Lägsta jag hittar är dock 1316kr, vilket datum såg du för 993?



t.ex. 26/8 1 och 17/9 det ser inte ut som det går att göra som dagstur
men för ca 1400 går det och då finns det flera datum att välja på.
(jag sökte med Matrix och i fallet Finnair är det inte alltid så att det man hittar verkligen går att boka)


Utan att ha kollat på det, men ofta är minimum 3 nätter ett krav på Finnairs billigaste priser. Då fungerar det ju inte riktigt som du har tänkt det ;)


Om du kollat hade du sett att det handlar om en natt, åker man en lördag kan man åka hem samma dag


RVA2SE STO to TLL och RBA2SE STO to TLL


Category 6: Minimum stay requirements

WHEN DEPARTURE FROM FARE ORIGIN IS SUN THROUGH FRI THEN
TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 1
DAY AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.
 
Toppen