Senaste nytt

Gästa med EuroBonus Silver?

chazzie

Medlem
Jag skall nästa vecka på en kortare sejour till Västkusten för ett kalas och har i släptåg med mig mor och bror. Resan sker till Göteborg och vad jag förstår så kan jag i juli som EBS begagna loungen på Landvetter, men kan jag gästa in familjemedlemmar eller är det endast en Guld-förmån?
 

Agö

Medlem
Som Silvermedlem får du tillgång till SAS Lounge i perioderna 1 juli - 31 augusti samt 15 december - 15 januari (ej SAS Gold Lounge) när du uppvisar ett giltigt boardingkort för avresa samma dag med SAS eller Wideroe från lokal flygplats.
Silvermedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner och egna barn och föräldrar) in i Loungen.

Din bror omfattas inte av detta.
 

chazzie

Medlem
Svar på 3 minuter, only on BC.se :D

Lite dålig research, uppenbarligen står det på hemsidan :oops: Nåja, det får bli Diners loungen då istället.
 

Agö

Medlem
Svar på 3 minuter, only on BC.se :D

Lite dålig research, uppenbarligen står det på hemsidan :oops: Nåja, det får bli Diners loungen då istället.
Det skadar ju aldrig att fråga snällt. Om det inte skulle funka så kan du väl pröjsa för brorsan. 199 kronor/2500 p om du/din bror betalar vid incheckning online alt 249 kronor om du betalat på plats.
 

palmen

Moderator
Eller säga att din bror är din partner. Även om inte bror räknas som närstående familjemedlem så tror jag nog att det kan gå bra. I värsta fall får man betala för en person om ingen annan kan gästa.
 

fcx

Medlem
Beroende på var på SAS man letar så ser listan över vad som är "familj" olika ut. På en del ställen ingår syskon, så det borde inte bli något problem tror jag.
 

DrKlas

Medlem
Jag hade gjort som @Agö föreslår och frågat snällt. På det sättet har jag på Landvetter vid några tillfällen då det varit lite folk i loungen fått gästa in två kollegor och även fått gästa in hela familjen då vi flugit Lufthansa.
 

fcx

Medlem
Har du något exempel där EBS-familjen är utvidgad?

Just syskon hittar jag inte idag, men listan skiljer sig åt beroende på var man tittar och den verkar ändras lite nu och då:

Silver - SAS
"Silvermedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner och egna barn och föräldrar) in i Loungen".

Tillgång till loungen - SAS
"Ta med familjen till SAS-loungen. EuroBonus Guld- och Diamantmedlemmar får välja mellan att ta med en (1) gäst eller bjuda med den närmaste familjen (maka/make/sambo och egna barn, max 4 familjemedlemmar) till SAS lounger, såvida gäst eller familjemedlem reser med SAS eller Star Alliance."​
 

Agö

Medlem
Just syskon hittar jag inte idag
Har aldrig sett just syskon i texten. Finns ju fler trådar om just detta och redan 2014 (citerat i första tråden nedan) var ju texten densamma som idag. Gästningen för EBS är ju dock inskränkt till att gälla flyg med SAS eller Wideröe (och inte övriga Star Alliance).

Vad räknas som "familj" hos SAS? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Ta med gäst eller inte i SAS Scandinavian Lounge | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Begreppet närmaste anhöriga | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen