Senaste nytt

Lowcosttravelgroup i konkurs - Möjligheter att få pengar tillbaka?

erc

Medlem
När det gäller hotellbokning är det inte helt omöjligt att få 66% rabatt från rack rate på vissa hotell.
Men om det är avsevärt billgare än andra hotellbokningssajter då ringer varningklocka. Priserna brukar inte att skilja sååå mycket mellan hotellbokningssajterna.
Lowcostholidays har varit relativt ensamma om att erbjuda all-inclusivepriser. Det har varit min anledning att boka genom dem.
 

erc

Medlem
Pratat med AmEx ikväll och de var som vanligt ytterst trevliga och hjälpsamma. De har några fler kunder med liknande situationer framför sig och jag blir uppringd av någon mer insatt i morgon. Jag reagerade dock på en kommentar om att faktumet att mellanhanden gått i konkurs gör en reklamation omöjlig. Återstår att se vad det betyder... Uppdaterar tråden i morgon när jag vet mer.

Notera: jag har ännu inte fått information från resorten på Maldiverna om huruvida de erhållit betalning eller inte. Har de fått det är allt lugnt.
 

erc

Medlem
Och nu fick jag informationen från resorten på Maldiverna. Booking cancelled. Då ska vi se då...
 

erc

Medlem
Samtal med AmEx klart. Summan krediteras i sin helhet. Behöver såklart skicka in bekräftelse på betald bokning och hotellets "cancellation". Skönt. Nu blir det till att hitta ett annat boende!
 

RobHK

Medlem
Letade på trivago och fick via hotelling inkl frukost för 6600 på Kempinski Bangkok, när andra siter tog 7600 utan frukost. Väl vid check in så hade dom inte fått några pengar ifrån bokningsbolaget, blir att ringa Amex
 

bberg

Medlem
Om någon är intresserad av lite återkoppling så fick jag tillbaka hela det inbetalda beloppet av Ikano. Dock var processen inte speciellt smidig då det krävdes 7 samtal till kundtjänst innan jag fick tag på rätt person och processen tog ungefär en månad. Fick olika bud vid varje samtal, allt från att det var ERV som skulle ersätta mig till att det inte var något de kunde göra. Sist och slutligen var det Ikano som betalade ut beloppet.
 
Toppen