Senaste nytt

Resa + hotell (behöver hjälp)

jimmy.81

Medlem
Hej,
Önskar att resa för poäng + begränsat belopp till någon destination i Europa inkl 1 övernattning
(mycket flygplatstid gör inget)

  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg alt Köpenhamn
  2. Var är din destination? Storstad Europa (stor flygplats)
  3. När vill/behöver du resa ut? Nån gång under V.31
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste jobba från den 8:e Augusti så hemma senast 7:e januari
  5. Hur länge vill du vara borta? 1 natt
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kaninklass? Spelar ingen roll
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 16800 EB-poäng, 1st 2-4-1 voucher + 1500:-
  10. Vad är det viktigaste för dig? Inget speciellt
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -

Lägger ut frågan om någon kan ge tips på vad/hur jag skall boka för att maximera upplevelsen, jag har tillgång till nedan.

16800 EB-poäng
Amex 2-4-1 voucher
SAS Amex EBG
Amex Platinum
Priority Pass

Går det att skapa nått tro?

Tacksam för all hjälp.
 
Last edited:

jimmy.81

Medlem

nota bene

Medlem
För så pass få poäng är det inte så lätt att komma så långt, med voucher (extremt dåligt värde på så lite poäng - men om den ändå skall gå ut är det kanske lika bra att bränna den).

Som Star Alliance award kommer du för 30000 poäng t/r inom Norden och till Tyskland+Polen. Med SAS kommer du i hela deras linjenät i Europa.

Att med skatter få budgeten att räcka leder till att du antingen måste bo billigt, eller åka till billig destination. Trevliga billiga destinationer som dyker upp i huvudet är Polen (främst WAW eller GDN?), Budapest och Barcelona (dock högsäsong där så vet inte riktigt hur hotellpriserna ser ut).
 

jumbooze

Medlem
Om du hade haft 18.000 poäng så hade du kunnat köra en one-way business class award inom EU, och som del av den försöka hitta en Manchester - Munchen med Singapore Airlines och försöka sig på en (dvs hitta tillgänglighet)
CPH-MAN-MUC-ZRH-BCN/MAD
Sas, Singapore Airlines, Lufthansa och sedan Swiss

Avsluta med att köpa hemresan för cash
 

SNIFF

Medlem
Precis som nota bene säger. Jag skulle hålla mig till SAS i detta fall.

Kanske om det går att hitta GOT-CPH-TXL | TXL-LHR-(CPH?)-GOT med SAS. Lite uppehåll på LHR för en GT i Air Canada, en Singapore Sling i Silverkris och så vidare. Sedan åter till Göteborg. Jag vet dock inte om man får göra så många stops på vägen.
 

Dr. Miles

Expert
Om du hade haft 18.000 poäng så hade du kunnat köra en one-way business class award inom EU, och som del av den försöka hitta en Manchester - Munchen med Singapore Airlines och försöka sig på en (dvs hitta tillgänglighet)
CPH-MAN-MUC-ZRH-BCN/MAD
Sas, Singapore Airlines, Lufthansa och sedan Swiss

Avsluta med att köpa hemresan för cash
Jag tror inte att det går att boka Singapore Airlines Business class award (inte First class award heller) på München-Manchester v.v. med SAS EuroBonus poäng. I alla fall ingen här har rapporterat att han/hon har lyckats att boka den.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Jag tror inte att det går att boka Singapore Airlines Business class award (inte First class award heller) på München-Manchester v.v. med SAS EuroBonus poäng. I alla fall ingen här har rapporterat att de han lyckats att boka den.
Har inte försökt faktiskt... Ska se om jag kan jaga fram en.
 

nota bene

Medlem
@SNIFF Är väl inga problem. Max 8 legs per award? Iaf när det gäller Star Alliance. Ingen erfarenhet av att boka enbart SAS med mer än fyra ben då jag aldrig behövt det, men kan inte se att det vore ett problem.
 
Toppen