Senaste nytt

Inställd flight

lonewolf

Medlem
God middag BusinessClass.se!

Idag utsattes jag för min första inställda flight någonsin. Skolan slutade vid 13 och tillsammans med ett gäng goda kompisar tog jag en solning ute i det fina vädret. Men så slog tanken mig, Malmö 16.15? Jag drog mig ut till ARN, bokade in mig på en sista minuten 16.15 med retur 17.45 från MMX. Men vid 15.30 står det att avgången har bytt gate och någon minut senare står det att den är inställd. Beger mig direkt till SAS Service Desk och får vänta en lång stund eftersom det är en hel del EBG pax före, men men EBG blir jag snart också förhoppningsvis. :) Nåväl damen bakom disken hoppade till lite när jag berättade att jag endast skulle vara nere i MMX 25 minuter. Därefter erbjöd hon mig sen flight ner till Ängelholm och sedan buss men jag tackade artigt nej och hon avbokade mina två flighter helt istället och bad mig kontakta SAS när jag kom hem för ersättning.

Här undrar jag vilken typ av ersättning hon menar? Jag tackade trots allt nej till Ängelholm sent ikväll samt att åka imorgon. Jag hann inte tyvärr fråga så ni får gärna berätta om ni har varit om något liknande innan jag ringer.
 

Alx

Medlem
Sedan kan man ta sig en funderare om det är rätt att söka kompensation när man nyss bokat resan för nöjes skull, men det vet du bäst själv.

Vad är det att fundera över? Antingen har man väl rätt till kompensation eller så har man det inte. SAS egen moral och ansvarskänsla sträcker sig ju inte en millimeter utanför regelverket när det gäller omvänt förhållande.
 
Exakt samma sak hände mig för 4-5år sedan när jag skulle ARN-AMS-SFO för en kompis fördelsedag (1nätter i SFO). Bokade biljetten till SFO när det var 2timmar till avgång. Försökte checka in online men gick inte så åkte till flygplatsen för att kolla där. Men nä, flyget mellan AMS-SFO var inställt.
Blev ombokad så jag skulle kommit till SFO c:a 2 timmar efter att min retur flight skulle gå. Och de vägrade ge en refound för jag köpte den billigaste businessclass biljetten (KLM).

Nu löste dig sig att jag bokade en ny biljett med Virgin upperclass och flyttade min KLM biljett till någon månad senare.

Bökiga i den kråksången var att just den perioden var jag mellan två jobb (EK->KL) så kunde inte utnytja den klassiska rabatten.
 
Toppen