Senaste nytt

Tänk om det var så här på Arlanda eller Bromma?

Senator

Moderator
Plockade med mig denna från BusinessTraveller.com hemsida. Mycket intressant statistik från Sao Paulo:

Today's local paper in Sao Paulo is leading on dangerous items discovered during security screening at Congonhas Airport, located in the centre of Sao Paulo.

In APRIL ALONE, they seized:

- 892 knives
- 120 guns
- 12 stun guns
- 173 explosive of incendiary substances

It makes for extraordinary reading. I wonder if LHR release similar figure?
 

Alx

Medlem
Hahaha... Hellre att de fångar upp och beslagtar vapnen INNAN man gått ombord. Arlanda har ju vid tester lyckats släppa igenom både det ena och det andra som inte borde ha släppts igenom. Snyggt i statistiken eftersom bara beslagtagna vapnen räknas. Men den stora (och svårbesvarade frågan) är hur många vapen som slinker igenom säkerhetskontrollerna?!
 

ulagun

Medlem
För några år sedan hustru och jag reste till Venezuela med AF från CPH via CDG.
Inga problem i vanligtvis petiga security i CPH.
Däremot på CDG. Påstod att hustrun hade en "sissöör"
Vi blånekade, men visst det visade sig att hon glömt plocka ur en sax i nessären från tidigare bilresa.
Hur denna lyckades slinka igenom security i CPH är fortfarande en gåta för oss.
 

SvartMjolk

Medlem
När jag flög från RIX till RYG så hittade de en stor köttkniv i handbagaged på killen som var före mig i security. Han blev förvånad att han inte fick ta med den, han skulle stycka kött i Norge. :)
 

gdaily

Medlem
Flyg från Gibraltar på BA-kärran
"Do you have any liquids Sir" frågade de varje passagerare före man la upp bagaget på röntgenbandet.
"No", svarade engelsmannen framför mig.
Varefter de fiskade upp två helrör vodka och gin ur hans ryggsäck... Kan ju inte ens hävda språkförbistring... Tänker inte folk, lyssnar inte människor?
 

Palazzi

Medlem
Flyg från Gibraltar på BA-kärran
"Do you have any liquids Sir" frågade de varje passagerare före man la upp bagaget på röntgenbandet.
"No", svarade engelsmannen framför mig.
Varefter de fiskade upp två helrör vodka och gin ur hans ryggsäck... Kan ju inte ens hävda språkförbistring... Tänker inte folk, lyssnar inte människor?

Jag åt en lunch på en liten trattoria Italien med en vegetarian (svensk) förra året.
Jag förklarade för kyparen att personen i fråga var vegetarian. Det begreppet var helt obekant för honom, varpå jag förtydligade att de inte äter kött....
Vi väntade i kanske 20min innan maten serverades.... Min bordskamrat tittade länge på några bitar i hennes sallad som liknade och luktade som korv...
Jag frågade bartendern varför det fortfarande var kött i maten:
- Det är inget kött sir, det är korv!

Man kan tydligen ha väldigt olika preferenser om vad som är kött/korv, alternativt vätska/ sprit :D
 
Toppen