Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Moco

Medlem
Ringde kundtjänst. Det har tagit nu en månad jag inte fått återbetalning på 3 biljetter.
Ytterligare har jag biljetter från strejken.

En ytterst likgiltig röst svarade mig ovänligt att väntetiden på refunder är nu minst 8 veckor. Hon var gnällig och lät som varför ringer jag just nu och stör henne och ber om service...ville inte ens kolla mina bokningsreferens att de faktikst är i kön (det har hänt många gånger att den refundformulär som jag fyllt i på webben har aldrig blivit processerad nämligen!!!), och bara nämnde att "det är så synd att vi drabbats av strejken och fått anstränga oss så mycket med extra arbete besvär" var jag påpekade om jag som kund inte känner lite synd att JAG drabbats av strejken. Jag blev så irriterad att jag bara önskade hennen en bättre fortsättning på dagen och hängde på.

Jag har även skickat en separat feedback form pga strejken men har aldrig hört tillbaks.
Jag som varit nöjd och lojal kund...har fått nog. Skam.

Det är tyvärr ingen "kundservice" i dess bemärkelse. Aldrig har väl ovilja och ett genuint ointresse varit så tydligt som när man kontaktar dem. Delar din upplevelse, och det tar ofta väldigt länge att få tillbaka sina pengar. Skamligt, är vad det är.
 

FFlash

Medlem
Det skriver ju på webbsidor att det skulle ta 7 dagar att processera formuläret och ytterligare 3-4 dagar för att processera återbetalningen.

Tidigare har processeringen varit snabbare än det, förutsatt att formuläret har faktiskt gått in i systemet, något som feilat flera gånger för mig = har fyllt i formuläret men hört inget vartefter jag ringt och de fixat det medsamma.
Nu verkar de dock ha rejält problem efter strejken...kanske de försöker spara de otäckta inkomsterna genom att spara på kundservice. Det här börjar likna sk "kögaranti" av hälsovårdsystemet i Finland...garantin är väl att om man är barn så växer man garanterat i kön...är man vuxen så växer bara kön tills man dör...
 

Dr. Miles

Expert
En taklist hängde så här från taket på min SAS flight från Stavanger till Oslo i fredags.
SAS SVG-OSL.jpg


Även om jag skulle kunna förstå att SAS inte har pengar till allt men det här kändes inte så bra. Speciellt för dem som är flygrädda.
 
Toppen