Senaste nytt

Amex platinum eller eurobonus Elite?

Har Haft ett platinum i ca sex mån och ligger väl på en spend på ca 100k/mån med frugans extrakort. har inte rest så mycket på sistone och därför tappat min BA gold status. inte brytt mig så mycket sedan norwegian startade sina Longhaul direktlinjer från stockholm då jag tyckte det var smidigt att slippa Heathrow. reser till vegas 2 ggr per år och Phnom penh 2ggr per år.
samt ca 4 resor inom europa.
har dock börjat trötta på norwegian. och nu om sas fixat full flat i business kanske det är värt att börja flyga business igen.
Enda fördelen jag ser med platinum är väl hotelstatusen
Hur tänker ni?

mvh
N
 
Last edited:

SNIFF

Medlem
Du kan ha båda korten, och få fördelarna med det bästa kortet, oavsett vilket kort du betalar med. Om det nu är värt 6+4k.
 

SNIFF

Medlem
Niklas Mattsson skrev:
så du menar om jag har ett elite oxå och har en spend på 1.2 mil om året så får jag 4 2-4-1 och och eb poängen plus reward points?

Nej.

Spend och poäng är knutet till kortet som används.

Men om du är ute efter försäkringarna eller bästa villkoren så kan du betala med Amex Elite och få fördelarna som om det vore betalt med Platinum.
 

M.K

Medlem
Har bägge korten men Elite är mitt förstaval då 2-1 med *A samt 20 000 baspoäng/år är de bästa förmånerna för mig. Platinum gillade jag mer förr då man sprang mer på krogen :)
 
Om du har bägge korten borde du väl kunna trixa till dig 3 2-1 voucher per år. Skaffa sas amex som extra kort till platinum och handla 150 k på detta. Sen resten med Elite.

Priority pass är ju bra om du inte flyger sas. Dessutom är ju centurion loungen på las bra att kunna komma in i
 
Toppen