Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

MFrenne

Medlem
Jag tycker det är knepigt att leta Eurobonusresor i webbverktyget på SAS, skulle vilja resa Stockholm-Tokyo tur och retur i business genom att använda poäng och 2 för 1 vouchern, tidpunkt på året spelar ingen större roll. Finns det inget lätt, översiktligt sätt att se vilka dagar det finns businessbiljetter för poäng på CPH-NRT-CPH?? Det går ju inte filtrera på businessbiljetter i verktyget, så man måste ju klicka fram dag för dag. Eller finns det en genväg?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Jag tycker det är knepigt att leta Eurobonusresor i webbverktyget på SAS, skulle vilja resa Stockholm-Tokyo tur och retur i business genom att använda poäng och 2 för 1 vouchern, tidpunkt på året spelar ingen större roll. Finns det inget lätt, översiktligt sätt att se vilka dagar det finns businessbiljetter för poäng på CPH-NRT-CPH?? Det går ju inte filtrera på businessbiljetter i verktyget, så man måste ju klicka fram dag för dag. Eller finns det en genväg?
Om du använder t ex ExpertFlyer kan du söka endast SAS Business class award platser (I klass). Upp till 7 dagar åt gången per rutt.
 

Dr. Miles

Expert
OK, behöver man premium account på Expert Flyer för att göra detta?
Du kan prova ExpertFlyer gratis fem dagar tror jag. Du kan använda alla funktioner även under provtiden.
Om du är nöjd med det kan du teckna Basic (upp till 250 sökningar per månad) eller Premium (obegränsad antal sökningar).
Är du inte säker på att du kommer att använda tjänsten jättemycket, kan du betala månadsvis.
 

Dr. Miles

Expert
Hej. En fråga som jag funderat på. Vad är HUACA? försökt söka om det men hittar inget som gör mig klokare :(
Det är någonting gamla medlemmar får jobba med att inte använda. Det är inte självklar mening för vanliga människor.

HUACA betyder Hang Up And Call Again (Hänga på luren och ring tillbaka). Det gör man ofta när man inte har fått förväntat svar från kundtjänsten.
 

eggmackan

Medlem
Det är någonting gamla medlemmar får jobba med att inte använda. Det är inte självklar mening för vanliga människor.

HUACA betyder Hang Up And Call Again (Hänga på luren och ring tillbaka). Det gör man ofta när man inte har fått förväntat svar från kundtjänsten.
Okej. Tack så mycket för det. Tänkte om jag missat nått viktigt!
 

Gus

Medlem
Jag tycker det är knepigt att leta Eurobonusresor i webbverktyget på SAS, skulle vilja resa Stockholm-Tokyo tur och retur i business genom att använda poäng och 2 för 1 vouchern, tidpunkt på året spelar ingen större roll. Finns det inget lätt, översiktligt sätt att se vilka dagar det finns businessbiljetter för poäng på CPH-NRT-CPH?? Det går ju inte filtrera på businessbiljetter i verktyget, så man måste ju klicka fram dag för dag. Eller finns det en genväg?
Gå in på United.com. Klicka i CPH-NRT och sedan antal personer samt Award travel. Klicka därefter i rutan "New Show only nonstop flight availability". De dagar som är gröna eller blå har tillgänglighet i business class hos SAS. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen