Senaste nytt

Vilken Diners Club lounge i Köpenhamn?

Lundabon

Medlem
Hej
Ska till CPH senare idag och tänkte besöka någon av de två Dinersloungerna som finns där (Servisair och Novia). Vilken är att föredra? Har tidigare varit på Servisair och den var väl ingen höjdare.
 

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag skulle säga att de är lika exklusiva båda två, jag brukade gå till Novia tror jag det är, den mittemot Starbucks iaf.
Innan hade de massagestolar och då var det obligatorisk stop där men nu är stolarna borta...

// J
 

segra

Medlem
Vet någon om man kan smita in på CPH Apartment loungen när man väl är i Novia? Åker snart 8 pers. och de andra ska köpa sig in i CPH Apartment. Jag har PP och kommer ju då in i Novia. Känns onödigt för mig att Betala 169 DKK när man går in gratis i Novia.
 

jumbooze

Medlem
Vilket PP har du?
För jag använde PP kopplat till ett företagskort (Eurocard) så fick jag betale senaste gången. Dvs avgiften drogs på kortet utan att jag fick veta det i Loungen.
 

Agö

Medlem
CPH Apartment utklassar övrigt på Kastrup. Framförallt är det oftast väldigt lite folk i jämförelse med övriga lounger.
 

Tjaeng

Medlem
CPH Apartment utklassar övrigt på Kastrup. Framförallt är det oftast väldigt lite folk i jämförelse med övriga lounger.

Det är nog säsongsbetonat, vilket ofta är fallet med betallounger. Under chartertider kan CPH apartment vara ett rätt så odrägligt ställe att befinna sig på. Svårt att undvika sterotyper, men jag vet ju med mig att jag själv nog också hade druckit mig glad om jag behövt betala 169DKK för att komma in. Nu vet jag inte om det bara var just då, men senast jag var där (september 2011) var det delade toaletter med Novia-loungen.
 

Agö

Medlem
Det är nog säsongsbetonat, vilket ofta är fallet med betallounger. Under chartertider kan CPH apartment vara ett rätt så odrägligt ställe att befinna sig på. Svårt att undvika sterotyper, men jag vet ju med mig att jag själv nog också hade druckit mig glad om jag behövt betala 169DKK för att komma in. Nu vet jag inte om det bara var just då, men senast jag var där (september 2011) var det delade toaletter med Novia-loungen.

Ja, och dessa toaletter är synnerligen ofräscha. Har varit där en handfull gånger under 2012 när jag inte åkt med SK - ett par av dessa har jag varit ensam i CPH Apartment. Jag uppskattar lugnet och priset är överkomligt. Vid något tillfälle har personalen även låtit mig gå in och kolla läget innan betalning. Nästa besök på torsdag då vi flyger med Pegasus...
 
Toppen