Senaste nytt

Tokyo Nyårsafton + 9 dagar

ESSA

Medlem
Om jag kommer iväg till Japan så landar jag Narita, Tokyo kl 10:40 på Nyårsafton.

Förslag på hur jag lägger upp dagen?
Boendet bör ligga under 1400:-

Något speciellt område att rekommendera? (Transportmässigt, intressant område, prisvärt...)
Var firar man in 2017?

Jag vill ta mig till något område där jag kan kika på och ev ägna mig åt keramiktillverkning.
Ev Kyoto och närliggande Shigaraki.

Hemresan är satt till 9/1.
Någon annan medlem som kommer vara i krokarna?
 

Kevinator

Medlem
Det ska bli spännande att följa rekommendationerna. Jag och min tjej kommer att vara i krokarna, antagligen jul fram till nyår.
 

SNIFF

Medlem
Om jag minns rätt (lite öl var inblandat) så sade min polare jag var med i Tokyo, att det kan bli rätt dött i staden vad det gäller restauranger och attraktioner runt nyårshelgen. Den här sidan kanske kan vara till hjälp! Visiting Japan during New Year

Meji shrine är säkert jättefint att titta på vid den tiden på året.
 

Dr. Miles

Expert
Många japaner besöker buddhiska tempel på nyårsaftons natt och besöker shinto-tempel nyårsdagen.
I området Narita finns det Narita-san Shinsho-ji (成田山新勝寺) och de får ca 3 miljoner besökare på under de 4 dagarna (nyårsafton & 1-3 januari) varje år.
Vill du se riktiga japansk nyårsfirande med mycket trängsel, kan det vara en idé att stanna en natt nära Narita station (dock ej nära flygplatsen).

och så här ser det ut när man besöker Shinsho-ji på nyårsdagen.

 
Toppen